Alla inlägg under april 2010

Av Carl - 28 april 2010 10:53

Mamma skickade med en påse godis till dagis och sa till mig att bjuda mina kompisar. Jag gjorde som jag blev tillsagd och bjöd och bjöd och bjöd. Fröken berättade för mamma att jag hade varit noga med att bjuda alla på godis. Speciellt noga var jag att bjuda Moana och Sky  . När jag hade gett godis till alla så var påsen tom och jag blev utan, berättade fröken. Men Carl var lika glad för det, sa fröken. Det gör inget för vi har så mycket godis hemma.         Kram från Carl

Av Carl - 27 april 2010 15:44

I dag är det stora, mörka moln ovan mina axlar och huvud. För det första åkte mormor och morfar hem i går kväll och det är mycket tomt i huset nu. Ingen Ya och Bo, att busa med. Ya betyder mormor och Bo betyder morfar på thai. Jag har dragit Ya i håret och sparkat Bo men dom är lika glada ialla fall. Det är verkligen trist att dom åkt. Som om det inte var nog med det så har jag precis fått reda på var min andra katt tog vägen.    Som ni minns så försvann den ena katten från campen. Ingen visste var den hade tagit vägen när mamma och jag frågade. Vi frågade om något hade hänt den eller om den hade sprungit iväg? Ingen visste. Nu har Na äntligen klämt ur sig att min katt blev påkörd utanför campen. Mycket trist tycker jag. Jag är verkligen ledsen för att min katt inte klarade sig längre i livet.

Som pricken över i:et och grädde på moset så blir den planerade fotograferingen inställd i morgon för det är stora tunga moln, överallt. Personalen har jobbat stenhårt för att få i ordning huset till i morgon men förjäves, det blir ingen fotografering. Allt tar tid och känns tungt här nu. Blää

Kram från Carl

Av Carl - 26 april 2010 05:37

   

Vi har varit ute och ätit och jag spexade och underhöll hela gänget, hela kvällen. Jag hade en riktigt trevlig kväll med familjen på restaurang Taste. Roligast av allt var att titta på stora krabbor som låg på is vid ente´n till restaurangen bredvid. Jag smet iväg dit så fort jag kunde. Vi gick även ner till stranden och tittade på mindre krabbor som sprang snabbt ner i vattnet när jag kom för nära. Det var varmt och jag svalkade mig med en iskall liten handuk som jag la på huvudet. Maten var god men alla var överens om att Na och min pappa lagar bättre mat. Taste är en super bra och populär restaurang så ni kan tänka er hur duktig Na och min pappa är på att laga mat!

Kram från Carl



Av Carl - 23 april 2010 16:59

    

Här hos oss är det full fart. Det städas, fixas och pyntas. Nästa vecka ska en fotograf komma och fota huset och då måste det vara tipp, topp! Även om huset är färdigt så är det otroligt mycket små pyssel som är kvar att göra. Botten våningen är snart färdig och där ska Na och hennes man bo. Vi ska ha våra privata saker där och jag har en lekplan där. Om vi hyr ut huset ska vi flytta ner sakerna dit. Na lagar så god mat så både mormor och morfar nästan trillar av stolen varje lunch. Det är inte illa av en fd byggnadsarbetare. Na´s thaimat är bättre än på de flesta restauranger. Min pappa lagar jätte god "farangmat" så ni kan tänka er vad vi frossar.

I dag trollade morfar för mig. Han hade en liten boll i handen och svängde runt med handen och sa simsalabim och vips så var bollen borta! Sedan trollade han fram bollen igen. Då tog jag bollen, kastade bollen under grillen, tittade på morfar, höjde på både ögonbrynen och axlarna och sa: borta! Morfar och jag är lika bra på att trolla, tycker jag.

Kram från Carl

Av Carl - 20 april 2010 17:15

    

Här ser ni mig framför och nästan i vårt vattenfall där jag har alla mina fina fiskar. När jag inte har något annat för mig brukar jag roa mig med att försöka fånga fiskarna. Mitt tips när det gäller att fånga fiskar är att välj ut en stor, tjock och långsam fisk och smyg dig på den. När fisken minst anar det stoppar jag ner min lilla hand i vattnet och försöker fånga den. Fiskarna är otroligt snabba och riktigt hala men en vacker dag ska jag fånga en. Sist jag och morfar skulle mata fiskarna råkade jag tappa ut nästan hela storpacket med fiskmat i vattnet. Fiskarna åt så dom nästan sprack. Fiskmaten flöt omkring i stora högar och vattnet blev lite grumligt. Morfar sprang runt med håven och försökte håva upp fiskmaten. Det såg för roligt ut! Mormor och morfar stupar i säng på kvällarna för dom är helt slut. Dom har inte fullt så mycket spring i benen som jag har. Na kom tillbaka idag och jag blev så glad och blyg på samma gång. Na har varit borta i två veckor. Språket var det inga problem med, Na och jag förstår varandra helt och hållet. Mormor och morfar är mycket imponerad av mig för att jag förstår så mycket thai.

Kram från Carl

Av Carl - 17 april 2010 05:00

 

Nu är det varmt här och inte ens poolen svalkar det minsta. Jag har värmeutslag i nacken och mormor är helt slut. Svetten rinner och kliar på kroppen, dag som natt. På bilden ser ni termometern och klockan i bilen. 50 grader har termometern aldrig visat förrut. Det är tur att vi bor så högt uppe på berget för här fläktar det lite i alla fall. Nere i byn står luften stilla. Det ska bli skönt att åka hem till Sverige och få känna på lite kyla snart.

Vi har inte bestämt namn på huset än så har du något namn som du går och lurar på så är det hög tid att klämma fram det nu. Läs ett tidigare inlägg om du vill läsa de namnförslag vi hitills har fått.

Vi hörs, kram från Carl

Av Carl - 14 april 2010 12:30

  

Gammelfaster Anita åkte hem i morse. Det är alltid tråkigt när jag måste säga hej då till någon som jag tycker om. Anita sa att vi ses snart, hemma i Stockholm. Vi ska nämligen till Stockholm om en månad. Det ska bli spännande! På bilden ser ni mig en sen kväll när jag somnat i Anitas famn. Det är mycket ovanligt att jag somnar för det är full fart ända tills lampan släcks och jag ligger i sängen. Mamma tappade hakan när jag somnade i Anitas famn. Jag sov så gott och tryggt. Det var jätte kul att du kom och hälsade på mig, kom snart tillbaka.

I mitt förra inlägg frågade jag efter namn till huset. Två vänner lämnade namn förslag, min farmor och min gudmor Sara med familj. Jag tackar så mycket för dom fina och fyndiga förslagen. Vi har inte bestämt oss än för ett namn. I går när jag var utanför huset och vattnade våra nya palmer kom get familjen och gick förbi. Ja, ni läste rätt det är en get familj som går en runda på djungelberget varje dag. Då kom jag på att huset borde heta Villa Getberget men det är inte så passande och inte så fint heller, men ganska roligt! Kommer du på ett namn så skicka det till mig.

Kram från Carl

Av Carl - 10 april 2010 12:30

Som ni vet bor vi nu i huset och storm trivs. Det enda som fattas är ett namn på huset. Vi har kört fast och kommer inte på något bra namn. Vi har spånat på många ideér men inget klickar riktigt. Huset ligger på ett berg i Surin med en fantastisk utsikt. Vi har pratat om namn som innehåller ord som: sky, view, hills mm. Vi har diskuterat om det ska innehålla: villa, residence eller baan och sedan ett ord typ diamond eller något annat fyndigt. Baan betyder hus på thai men det känns lite uttjatat nu.

Snälla kom med ett eller flera förslag!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards