Alla inlägg under juli 2010

Av Carl - 30 juli 2010 16:28

I kväll ska vi äta surströmming! Min mammas morbror + fru kommer till oss ikväll och då ska vi bjuda på en riktig surströmmingskiva. Vi får väl se hur det går för mig och dom små illa luktande strömmingarna.

Det är svårt att skriva något på bloggen för det absolut ingen täckning där vi är nu. Pappa får ta med sig datorn och åka iväg när han ska jobba.

Jag önskar er en riktigt trevlig helg!

Kram från Carl

Av Carl - 26 juli 2010 23:18

   

Idag var jag till farmor som bjöd på en fantastiskt underbar lunch. Vi fick en hel, stor hummer var, rhode islandsås, bröd och ostar. Förutom att jag blev bjuden så var även min faster Elisabeth, kusinen Dhani hans flickvän Natacha, min mamma och min pappa där. Natacha bloggar också och nu har jag länkat till hennes blogg: www.improveme.se/Natacha Jag var lite blyg för Natacha för hon är så söt och gullig men det gick över lite precis innan vi skulle säga hej då. Dhani sa: give me five och jag klappade till hans hand så det small.

Tusen tack för lyxlunchen farmor

I morgon åker vi till mormor och morfar! Gissa om jag lääängtar!!

Kram från Carl

Av Carl - 25 juli 2010 09:00

 

I dag är det min sista dag i Edsviken. I natt ska vi sova i gammelfaster Anitas lägenhet. I morgon ska bilen servas och sedan bär det av till mormor och morfar i Sundsvall. Vi har haft en underbart solig sommar här i Edsviken men nu börjar det bli kallt och då kan man behöva en filt, som ni ser på dagens bild. Tack för tiden här i Edsviken!

Kram från Carl

Av Carl - 24 juli 2010 08:47

Sist jag hälsade på hos min farmor spelade vi kort och pratade om allt möjligt. Farmor har kommit hem från sjukhuset igen och den här gången ser farmor mycket piggare ut. Nu håller jag tummarna att farmor håller sig kry och får må bra. Det var så svalt och skönt att komma in i farmors lägenhet för A/C:n stod på och temeraturen var mycket behaglig. Det finns så mycket att pilla på hemma hos farmor, tex medicinburkar. Jag smet in i sovrummet och när mamma kom hade jag öppnat en Nitromex burk och sträckte fram den till mamma och sa: GODIS!!! För säkerhetskull frågade pappa en läkare om det var farligt om jag hade ätit av medicinen. Läkaren sa att det var inte så farligt och alla blev lugna igen.

Kram från Carl

Av Carl - 22 juli 2010 16:07

  

Igår åkte jag till gammelfaster Anita och hälsade på henne och Gunnar. Vi gick till stranden och där träffade jag en jätte sköldpadda. Jag hoppade upp på sköldpaddan och red runt på stranden ett tag. Jag sa: gik opp, gik opp!!! Det betyder hoppla på thai. Efter stranden gick vi hem och åt lunch. Jag fick smaka öl kortv med vitlöksmak. Det var såååå gott och jag åt fem (små) ölkorvar, min barnmat, en kaka, glass och jordgubbar. Efter lunchen gick vi till Gunnars mamma Git, 94 år. Där sparkade jag boll och krattade. Jag hade så roligt hela dagen! Tack för en kul dag!

Kram från Carl

Av Carl - 19 juli 2010 09:49

         

Nu är jag hemma igen efter min båtresa. Allt har varit bra förutom att jag blev biten av en hund! Det blev inga större skador som tur är men jag blödde lite. Så här gick det till: När vi lämnade underbara Utö bakom oss styrde vi båten till Värmdö där vår kompis Karin mfl väntade. I huset bodde två små hundar som jag genast tyckte om, tyvärr blev inte mina känslor besvarade. Jag fick kalla handen kan man säga. Dagen efter när jag satt och åt frukost tänkte jag att kanske vägen till en hunds hjärta går genom mat? Jag gav delade med mig av frukosten till den ena hunden och genast såg han lite gladare ut. När jag hade ätit färdigt smög jag iväg och satte mig bredvid hunden. Då flyger den lilla jäveln fram och naffsar mig i läppen! Det gick hål på insidan av läppen och på kinden fick jag ytliga märken. Mamma klappade till hunden på rumpan och tog ett ordentligt tag i nackskinnet och kastade iväg hunden. Jag skrev i högansky i 30 sekunder sedan sa jag att det var bättre. Efter den insidenten blev jag tillsagd att hålla mig på avstånd från hunden. Tro inte att jag blev ledsen eller sur. Jag pratade vänligt med hunden ialla fall. Det kan man inte säga att mamma gjorde. Gå härifrån, väste hon när hunden gick förbi och blängde på mig   Vad gjorde jag för fel?!  

Kram från Carl

Av Carl - 14 juli 2010 18:46

Skepp o hoj!!! Jag tog en sväng med båten och la till vid Utö. Här är det helt fullt i hamnen och inte en enda båt till får plats nu. Jag måste säga att jag gillar utö. Här finns både badstrand för barn, lekplats, restauranger och ICA. Här stannar vi till fredag, sedan tuffar vi vidare till Karin och hälsar på där ett tag. 

Från det ena till det andra. Dagen innan vi drog iväg till sjöss köpte vi en ny barnvagn till mig. Jag fick en riktigt snygg vagn som går som smort!

Vi hörs

Kram från Carl   

Av Carl - 12 juli 2010 16:11

 

Nu är det 5 grader varmare här än vad det är i Thailand. Oj, oj, oj så gott det är med isglass dagar som dessa. I går åkte mommo och moppa hem till Svall men vi ses snart igen. Moppa lagade en fantastisk maträtt åt oss: älgskavsgryta med en blandning av rotfrukter och potatismos. Mommo och moppa hade även med sig rökt lax. Laxen hade dom fångat i Norge och rökt själva.

Bilden idag är från när jag var i Norrtälje och hälsade på Björkman(Skuggan) och Helena. Där hittade jag en Dalahäst och sådana gillar jag skarpt. Jag ville gärna ta med den hem och visa den för min farmor men det fick jag inte. Min farmor har flera Dalahästar hemma hos sig.

I dag skulle vi ha åkt ut med båten men farmor har åkt in till sjukhuset igen. Vi avaktar läget och åker ev iväg en sväng i morgon istället. Igår var vi hem till farmor och hälsade på. Farmor hade 32 grader inne i sin lägenhet och låg på soffan och såg inte så pigg ut. Pappa hade köpt med sig en A/C som vi slog igång och efter ett tag sjunk temperaturen till 29 grader. Farmor blev dock sämre och åkte in till akuten tidigt i morse. Stackars, stackars farmor. Krya på dig!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards