Alla inlägg under november 2010

Av Carl - 30 november 2010 09:11

         Förra veckan när jag kom hem från skolan fick jag plötsligt feber. Nästa dag kräktes jag och fortsatte att vara dålig i magen till lördagskvällen. Jag var inte så sjuk att jag låg i sängen, jag var uppe och sprang som vanligt. På söndagskvällen började mamma känna sig risig. På måndagsmorgon när vi skulle åka till skolan bröt det ut för mamma. Hon höll på att svimma och gick och la sig igen. Pappa och jag åkte till skolan och jag vägrade låta honom åka därifrån. Förstår han inte att det är mycket roligare att vara med mig i skolan än att jobba??? På bilderna i dag ser ni mig och Moana med ansiktsmålningar. Ni ser även mig när jag tar en tupplur efter lunchen. Mamma kommer att överleva men fy så dålig hon har varit. Tur att jag inte blev lika sjuk som mamma. Mamma har legat helt utslagen och inte kunnat gjort något.

Kram från Carl

Av Carl - 26 november 2010 06:08

              bb00c476954cef4101a55f5.jpg/version-c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b/">      Pappa och jag tog ett härligt dopp i poolen. Mycket härligt! Det är tuffare att bada utan armpuffar och simring därför gör jag det. Vattnet svalkar härligt och det är så spännande!


För några kvällar sedan var vi på ett snabbmatställe som serverar Buritos mm. Jag skrattade och var på bra humör. En amerikansk tant sa åt mig att dämpa mig. Pappa sa att hon kan inte begära att andra ska vara tyst när hon själv var så högljud. Liten diskution uppstod. Tanten sa att pappa måste kontrollera mig annars kommer jag att växa upp och bli som honom! Så kan det gå.

Kram från Carl

Av Carl - 25 november 2010 09:55

     Visst trivs jag på dagis men jag blir väldigt deppig när mamma säger hej då. Som tur är går det över på en minut och resten av dagen är rolig. Enda gångerna när jag inte hänger läpp när mamma går är när jag är 100 % upptagen med något viktigt när mamma går. Då säger jag: hej då, ses snart. Nästa år ska jag vara med på simlektionerna som är på fredagar. Då ska jag visa dom att jag inte är en badkruka längre! 

Stor kram från Carl

Av Carl - 22 november 2010 01:15

   Jag har hört många säga att det inte är snyggt med för mycket smink. Mamma säger att jag inte ska sminka mig alls. Blir inte riktigt klok på dom olika budskapen jag hör. Jag gjorde som mamma brukar göra, drog några ordentliga drag med mascaran och sen var det klart! Själv blev jag nöjd och tycker inte alls att det blev för mycket. 

I går firades Loi Krathong här i Thailand. Vi åt middag på Taste tillsammans med mina nya kompisar Kristian och Kalle(Karl Johan) och deras föräldrar. Efter middagen gick vi ner till havet och släppte ner små båtar gjorda av bambu dekorerade med ljus och blommor. Jag hade tyvärr inte med mig kameran men kolla ett år tillbaka i bloggen så kan ni se när jag gjorde sådana förra året. Det var mycket folk som firade denna högtid och jag hade riktigt roligt!

Kram från Carl

Av Carl - 20 november 2010 02:29

Jag har börjat träna mig på att dyka i poolen.      När ingen ser klättrar jag upp på staketet. Det ser så frestande ut att hoppa i men än så länge har jag inte hunnit längre upp än till kanten på staketet. När jag blir större ska jag lära mig att dyka från sådana här höga höjder. Se upp där nere, här kommer Caaaarl!! 

I går var jag i villan med Wat för mamma var upptagen. Wat och jag kommer riktigt bra överens faktiskt. Jag hjälpte Wat med hennes sysslor i villan sedan la jag mig på sängen och somnade. Pappa och mamma är mycket förbryllad över att jag kan somna bara sådär utan att åka vagn eller bil. Det händer som sagt ALDRIG när jag är hemma. Mamma visade den nya villa managern Win några restauranger och åt lunch i Patong. Det är mycket att sätta sig in i för Win han hade mycket att prata om. På kvällen åkte vi och "Surin gate" gänget till en restaurang i Phuket town. Vi åt på en stor brygga med vatten som skvalpade under. Det första jag gjorde var att klättra upp på staketet och titta ner på det mörka vattnet. När jag fick veta att det fanns en stor bläckfisk i vattnet gick jag inte fram till staketet mer. Jag har aldrig varit så ordentlig på en restaurang förut. Jag höll mig runt bordet hela långa middagen. Maten var mycket god och sällskapet var trevligt. Det var inte så tokigt att sitta med under middagen. Det är ganska jobbigt att springa iväg hela tiden. 

Kram från Carl

Av Carl - 17 november 2010 05:58

         Här kan ni se var vi ska bo i Sverige till hösten. Det är ett stort hus som ska byggas om till flera lägenheter. Tre meter i takhöjd och stora fönster blir det. Det ser inte så fint ut nu men efter ombyggnaden så kommer det att bli så fint och jag längtar redan tills inflyttning. Kom ihåg dessa bilder tills ni får se nästa gång, ni kommer att bli mycket förvånad över hur fint det kommer att bli. Vi ska ha en egen uteplats där pappa ska grilla varje dag. Jag ska få ett eget litet rum där jag ska titta på filmer så ofta jag vill. Vi ska flytta in till hösten, i och för sig ska vi till Thailand igen då men då vet jag att jag har mitt lilla rum att komma tillbaka till. 


I går kväll var jag ledsen och upprörd. Jag ville inte vara hemma längre. Jag sa: åka iväg, åka mormor morfar, åka flygplan. Jag hämtade min ficklampa och tog mamma i handen och gick till dörren. Åka morfar, sa jag. När jag inte fick det började stora tårar rulla ner för mina kinder och jag grät. Det är inte ofta jag är ledsen men igår kväll var jag det. Det blev lite bättre när jag ringde hem till mormor och morfar men bra blev det inte. Sedan gick jag och la mig men trots att jag var så trött var det svårt att somna. Det första jag sa när jag vaknade i morse var: Åka morfar!


I dag känns det lite bättre. Vi är vi vid poolen på golfbanan. Jag leker med två nya kompisar som heter Christian och Kalle. Pappa och deras föräldrar spelar golf. Vi tog vår nya minibuss hit till golfbanan. Med oss har vi Wat och en till tjej som heter Oh och vi har busat vid och i poolen. Jag råkade ramla ur min lilla båt och kom under vattnet en sekund. Självklart blev jag rädd men det gick bra. Christian och Kalles föräldrar kommer från Stockholm och köpte pappas hus för länge sedan. Dom ska vara här i tre veckor. Jätte kul!


Kram från Carl

Av Carl - 15 november 2010 15:30

                        Oj, vilken fars dag jag bjöd min pappa på! Jag bjöd pappa och mamma på brunch på Indigo Pearl. Jag hade sett fram emot en heldag med god mat och trevligt sällskap men så blev det inte. Gissa om jag blev snopen när jag blev avsläppt i villan och fick spendera pappas dag med personalen? Hur som helst hade jag också en riktigt trevlig dag med Wat, But, Win och dom andra. Personalen bjöd på god mat och vi busade en hel del. Till mammas och pappas stora förvåning hade jag lagt mig på sängen och somnat. I två timmar sov jag som en stock. Det har aldrig hänt att jag lägger mig och somnar när jag är med mamma men på fars dag och varje dag i skolan efter lunch gör jag det.

Hur hade min pappa det på sin dag då? Ja, titta på bilderna så förstår ni att han hade en rolig dag. När dom hämtade mig berättade dom att det var en mycket förmögen Thai tjej som var med på brunchen. Hon hade med sig sin assistent och assistenten var kortare än mig. Thai tjejen var opererad i hela ansiktet och såg riktigt bra ut. Ni kan ju tänka er vilken uppmärksamhet dom får överallt.

Kram från Carl

Av Carl - 14 november 2010 07:00

Ett stort grattis till min fina pappa på farsdag! Mamma passar på att hälsa grattis på farsdag till min morfar också. Som ni ser var jag ute i god tid och plockade blommor men jag tyckte att den gula blomman passade bättre i vattnet än inne i en vas. 


Stora kramen från Carl       

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards