Alla inlägg under augusti 2011

Av Carl - 31 augusti 2011 09:00

Ibland blir jag trött på "foppatofflor" och gummistövlar. Bara för att jag är på landet hindrar det väl inte mig från att ha lite stil? Vad gör man åt det, tänkte jag? Jo, jag tar på mig mina lackskor och pysslar runt på tomten i dom istället för foppatofflorna. När jag ändå var igång tog jag på mig en fin tröja också.  Det är roligt att klä upp sig ibland och känna sig fin. Vi har fina sensommar dagar här men det känns att det börjar bli lite kyligare i luften. Jag ska fira jul i Sverige i år och då ska jag minsann få känna på kyla. Det ska bli enormt spännande. 

Kram från Carl

Av Carl - 30 augusti 2011 22:29

Jag var tvungen att ta en liten paus från min blogg för jag snickrar hela dagarna. Dessutom tar det sådan tid att få iväg en blogg, om det ens går. Vi vill verkligen hinna så långt som möjligt med bygget så att det bara är att "flytta in" nästa gång vi kommer hit.   Nu går det riktigt bra med bygget och jag hoppas att turen håller i sig länge. Har man lite tur med sig går allt fortare och smidigt. Jag hjälper till så mycket som möjligt och håller ställningarna.   Här är jag på ett byggvaruhus och handlar. Jag passade på att testa trucken när jag ändå var där.  Det är lätta att bli trött när man jobbar hårt. Då är det bra att ta en morot och få energi. Godis har jag så gott som slutat med och äter frukt, grönsaker och hårt bröd istället. Kladdkaka kommer jag aldrig att sluta med, det är min absoluta favorit. 

Kram från Carl

Av Carl - 23 augusti 2011 15:19

När pappa kom hem blev det fest! Vi rökte öring och skålade i bubblor (och saft, till mig.)   Pappa tog på sig snickarkläderna direkt och satte igång och spikade.


  Pappa och jag bytte mössa.   Röken sticker lite i ögonen, men det är det värt!   Mums, rökt fisk är toppen!     Snart är middagen klar!


Det har varit svårt, faktiskt helt omöjligt att komma in på internet och därför har jag inte skrivit på ett tag. Men den som väntar på något gott väntar ofta länge.

Min pappa tog en snus och frågade på skoj om jag ville ha? Jag luktade och sa, nej tack. Sedan sa jag: när Carl blir stor kan jag ta, Carl bli snusCarl.

Kram från Carl

Av Carl - 19 augusti 2011 14:48

  Här om dagen gick jag ut i svamposkogen och plockade kantareller. Det var en del mygg i svampskogen också men förrutom det var det jätte trevligt. Svampskogen ligger vid min gammelmormors hus. Tyvärr lever inte min gammelmormor och gammelmorfar längre men jag har hört att dom var fantastiska. Deras hus var mysigt och det fanns ett stall där med plats för en häst. Om jag inte bodde på dom andra ställena skulle jag gärna bo där.     I svampskogen hittade jag som sagt kantareller. Jag hittade även falska kantareller. Det såg ut som kantarell kopior. Är det inte lustigt att det finns kopior även i skogen? Det var skönt att komma hem efter en lång dag i skogen. Jag gick säkert en hel kilometer så mina ben var lite möra.     Kram från Carl

Av Carl - 16 augusti 2011 17:20

I dag åkte mojmoj, mamma och jag till stan och shoppade. Moffa ville stanna i stugan. Jag shoppade lös ordentligt och köpte badkläder från polarn&pyret. Ni kanske undrar varför jag köpte det nu när sommaren är slut och det regnar. Jo, självklart ska jag ha med mig dom till Thailand. Badkläderna är jätte fina och täcker hela mig, nästan. Det är bra eftersom solen är så stark där. Jag köpte även en fin skjorta, linne och annat smått och gott. Mamma köpte en hårfön som ser ut som en borste.

I övrigt händer det inte så mycket mer än att jag väntar på pappa som ska komma vilken dag som helst.

Kram från Carl

Av Carl - 15 augusti 2011 10:45

Snart kommer min pappa hem! Det ska bli så roligt att ha honom här igen.  Tyvärr är sommar och solen borta. I dag är det grått, blåsigt och regnigt. Men jag är övertygad om att min pappa inte bryr sig om vädret, han längtar hem oavsett vädret. 

I går kom fasterfaster och Gunnar hit och hälsade på. Till min förskräckelse upptäckte jag att glassen som jag skulle bjuda på var slut. Som tur var hann vi ringa till fasterfaster och be att dom skulle stanna och köpta med sig glass. Middagen blev lyckad och efter maten spelade jag trumpet. Jag har lärt mig buga när jag får applåder. Det är artigt att buga när man tackar. När jag kommer till Stockholm ska jag spela för min farmor och för andra som vill höra. 

Kram från Carl

Av Carl - 14 augusti 2011 14:43

Sommaren har kommit tillbaka och det är så varmt idag. Jag håller mig i skuggan för jag gillar inte att få sol i ögonen men annars klagar jag inte på värmen. I dag kommer fasterfaster och Gunnar hit och hälsar på. Dom är i Jämtland nu och ska stanna här till i morgon och sedan köra vidare till Stockholm. Jag ska bjuda på mat och glass!Jag är en stor kille nu. Jag är 106 cm lång, väger 18 kg och har storlek 28 i skor. Muskler har jag också fått. Muskler får man om man kör skottkärra, jagar katten Blossom, simmar i badtunnan och hjälper till att bära saker. Vi har tok rensat i förrådet och åkt till skroten med gamla saker som inte behövs längre. Jag har hjälpt till att bära allt till släpkärran och det kräver stora muskler. Kram från Carl

Av Carl - 12 augusti 2011 07:53

   För ett tag sedan träffade jag mammas kompis Malin och hennes dotter Elsa. Dom har en enormt stor hund som jag inte minns vad den hette. Hunden var mycket större än mig men den var snäll och fin.   Jag tror inte det finns många som skulle våga smyga sig in i hundens hus och stjäla något...   På gården fanns det två skotrar som jag provkörde. Jag längtar efter snön och vintern. Sist pappa sa att jag ska få börja spela golf när jag blir fem år svarade jag att jag vill åka skidor!  Till min stora glädje fanns det en traktor som jag också fick köra. Jag körde runt på gården och tutade på alla jag såg. Jag tog även en sväng ner till byn, köpte glass och hejade på alla jag mötte. En traktor hoppas och skakar och låter jätte högt. Det var knappt jag märkte när mamma lyfte ner mig från traktorn och sa att det var dags att åka hem. När jag blir stor ska jag köra traktor på riktigt inte bara fantisera. 

Trevlig helg från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards