Alla inlägg under oktober 2011

Av Carl - 30 oktober 2011 05:19

Det kommer fler bilder från resan men idag blir det några bilder från när jag var på bygget sist.  Man måste vara försiktig när man är på en byggarbetsplats, jag tar det lugnt och håller i mig.  Där ska det också grävas! Jag håller koll och vet hur man bygger.  Villan ser ni i bakgrunden.     But som är förman på bygget lyssnar alltid på vad jag har att säga. Skönt att bli tagen på allvar men å andra sidan är jag ju snart 3,5 år så jag vet vad jag pratar om.

I går var jag på fest på nya skolan och sedan träffade jag Elisabeth och Bejje på Surin Gate och åt middag. Maten där är alltid fantastisk men igår hade jag inte tid att äta för jag jagade katten Jerry. Jag var helt slut och somnade i bilen innan jag kom hem. I dag är det söndag och jag ska till stranden!

Kram från Carl

Av Carl - 29 oktober 2011 04:55

Här kommer de sista bilderna från Disney i HK.  

Här ser ni när jag åker i Nalle Phus honungsburk. Jag satt i Nalle Phus honungsburk och fick träffa alla hans vänner. Det var så roligt så när jag åkt färdigt sprang jag till ingången och åkte en gång till.  

Här åker jag i en rymdfarkost i Star Light´s värd och skjuter! Dessto mer jag träffade med laser pistolen ju mer poäng fick jag. Jag var faktiskt rätt duktig, moffa skulle bli stolt om han såg mig!  

Ibland måste  man vila benen lite. Det var fler än mamma som tog kort på mig...  

Ni känner väl igen slottet? Det är slottet som visas innan Disney filmerna börjar. Kvällen avslutades med ett enormt fyrverkeri.  

Så här trött var jag efter en hel dag/kväll på Disney. Ballongen fick jag av pappa och den släppte jag inte i första taget. Det är kanske svårt att se men det är en liten lampa i ballongen! Det är den finaste ballong jag sett.

Kram från Carl

Av Carl - 28 oktober 2011 13:47

Halloj på er där hemma! Här kommer några bilder från Disney i Hong Kong    

       

Ni ser att jag hade fullt upp och så roligt! Jag flög med pappa på Dumbo, åkte sportbil, red på en vacker häst och träffade Star Light från Toy´s story. Allt var spännande men Star Light var stor och lite läskig, tyckte jag. 

Fler bilder kommer innom kort. Idag har Max och hans tjej Isabell kommit hit och ska hälsa på och semestra.

Hörs snart igen

Kram från Carl

Av Carl - 27 oktober 2011 05:57

Jag kom hem sent, sent den 24:e men det har hänt så mycket så jag har inte hunnit skriva. Jag har börjat i en ny skola! Jag ville verkligen inte gå kvar i min nya klass K1. Varför skulle jag det när det när det finns alternativ? Sagt och gjort, jag gjorde slag i saken och började på en skola som heter Shining stars och ligger i Kamala. Skillnaden jämfört med min andra skola är enormt stor. Shining stars är en lite skola utan pooler, tennisbanor, restaurang, spa mm men vem bryr sig om sånt om man inte trivs? Inte jag iallafall. Bilder kommer så fort jag hinner.Kram från Carl ( stora killen på lilla skolan, som jag brukar säga nu)

Av Carl - 22 oktober 2011 15:25

Nu är jag i Shanghai och här är det toppen! Hongkong var bra men det här är bättre. I Hongkong gick jag till Ocean park och åkte karusell. Det var super kul i och för sig men Shanghai är bättre. Jag tipsar alla att åka hit. Vi bor fint och vädret är behagligt. I dag, här i Shanghai träffade jag en kille i hissen som var från Norge men bodde i London, då berättade jag att jag var Svensk men bor i Thailand. Rätt kul, i en hiss i Shanghai träffar en norrman från London en Svensk från Thailand. Här i Shanghai finns så många skyskrapor och så många nyonlampor i alla färger du kan tänka dig. Det är så rent och modernt. Tyvärr är det några som verkar vara fattiga för dom tigger pengar och ser sjuka ut, samtidigt som fina bilar svichar förbi på fina gatan. Bilder kommer senare från både Hongkong och Shanghai. Kram från Carl

Av Carl - 19 oktober 2011 15:55

I går kom vi fram till Hongkong och resan gick bra. Det enda lilla strulet var taxichauffören som körde oss till hotellet från flygplatsen. Chauffören hittade inte hotellet för det är nytt och öppnade för 2 månader sedan. Han körde runt ett tag vid rätt stadsdel men hittade inte. Då chansade han och stannade vid fel hotell och sa att vi var framme. Men den gubben gick vi inte på. Nej, nej, sa vi. Kör oss till rätt hotell. Efter ett tags snurrande och mycket muttrande på kinesiska hittade han rätt hotell och vi var äntligen framme. Han fick ingen dricks med tanke på att han tänkte smita ifrån oss på fel hotell och då blev han sur! Ja, ja bli det då tänkte jag. Idag har jag varit på Disney. Det skriver jag om en annan gång. Det var hur roligt som helst!Kram från Carl

Av Carl - 17 oktober 2011 04:02

  En dag i veckan är det simlektion på skolan. Ni ser inte mig men jag sitter på kanten och funderar på hur sjutton jag ska klara av att simma. Nu när jag går i K1 använder vi inte längre armpuffar utan vi har varsin liten flytbräda som vi håller i oss i. Nästan alla utom jag kan ta några simtag nu så jag måste ligga i hårdträning för att komma ikapp. I en hög stol sitter en livräddare och håller koll på oss småttingar så att vi inte hamnar under vattnet. Vi har dessutom delat upp klassen på tre små grupper som har varsin simlärare. Jag tog mod och hoppade i och visst gick det bra med att simma med en bräda. Det tar nog ett tag innan jag simmar utan men det är en bra början. Vi som går i K1 är 3-4 år gamla och måste kunna ta av och på skorna själva. Vi måste också i stort sett kunna gå på toaletten själv. Kan man inte det får man komma tillbaka när man har lärt sig det. Om jag inte har knapp på byxorna så kan jag någorlunda fixa toalett besöket själv. 

Solen skiner och det är jätte varmt här. I dag ska jag gå till stranden och på eftermiddagen ska vi åka till villan och sova där i natt. 

Kram från Carl

Av Carl - 16 oktober 2011 03:15


  I Talang har det öppnat ett nytt stort Tesco lotus. Jag åkte dit och kollade in stället.  Ser ni mig? Det är jag som springer uppför trappan, till höger? Självklart fanns där en kid´s club som jag provade.   Hur roligt som helst!   Här var det så hög volym så det spelade ingen roll hur mycket barnen busade och levde om i kid´s cluben. Det plingade, blinkade och många pratade i högtalare för att tala om vad just dom hade för erbjudande. Så är det när något är nyöppnat.  I detta Tesco fanns många restauranger, bla favoriten Fuji. Jag köpte en ny traktor och såpbubblor. I högra handen har jag en ballong som jag fick. Det var meningen att den skulle bindas ihop till en hund men jag hade inte tid att vänta på att den skulle bli färdig. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards