Alla inlägg under december 2011

Av Carl - 31 december 2011 08:00

Jag vill önska alla ett riktigt gott nytt år. All lycka och fina blommor önskar jag er, må 2012 bli ett fint blomstrande år.          

Med dessa vackra blommor till er avslutar jag 2011 och ser framemot 2012. Gott slut och gott nytt!

Kram från Carl

Av Carl - 30 december 2011 10:30

Jag har varit på middag hos Hugo och hans familj. Det var super roligt och maten var god. Hugo och jag sprang runt och busade så vi blev helt genom svettiga. Hugo hade fått ett likadant TV spel med Nalle Phu som jag fick i julklapp men vi hade inte tid att spela för vi hade för mycket spring i benen.  

Hugo och hans familj hade precis flyttat och dom hade inte hunnit sätta upp några lampor än. Det var fina ljus tända överallt och det var så mysigt. Ser ni på bilden att jag har gjort illa näsan? Stort skrapmärke över nästan hela näsan. Så kan det gå, men det gör inte ont. Vi tog en taxi hem och jag stöp i sängen och somnade innan jag la huvudet på kudden. Tack för en trevlig kväll!

Kram från Carl

Av Carl - 28 december 2011 19:40

 

Jag fick många julklappar, bla en kälke. Det är riktigt roligt att åka kälke, tycker jag. Först drog mamma och mommo mig hela vägen till kälkbacken och sedan fick jag åka nerför backen, helt själv.    

Fortare, fortare! ropade jag. Tjohej, se upp i backen, här kommer jag.      

Vid kälkbacken finns ett litet hus och en eld där man kan torka blöta handskar och grilla korv. Jag tyckte att det var mysigt att sitta där och fika. Pappa och moffa kom efter ett tag och tittade när jag åkte fort nedför backen. Jag lärde mig snabbt att bromsa när det gick för fort. Jag lärde mig också att hoppa med kälken på ett litet hopp som fanns mitt i backen.  

Här ser ni mig med snögubben som min pappa och jag gjorde. Bilden kom på sed men ni ser väl att det är jag och en stor snögubbe? Det är pappas mössa och min halsduk som han har på sig. När stormen kom hit blåste han omkull och gick sönder. Som tur var blåste inget träd ner på huset och inte på sommarstugan heller. Mammas kompis hade mindre tur. Hon blev utan el och vatten i 3 dagar. Hon fick elda i vedspisen och sova i varma kläder. Stackars henne! I dag har jag varit ute och handlat med moffa, mommo och pappa. Det gick bra förutom att jag snavade på en matta på MediaMarket och skrapade näsan. Jag föll rakt på näsan!!! Jag grät inte, jag sa som jag brukar: de gick bra. Det brukar för det mesta gå bra när olyckan är framme för mig, peppar, peppar. Snart är det nyårsafton och på nyårsdagen åker vi mot Stockholm igen. Tiden går så fort, så fort.

Kram från Carl

Av Carl - 25 december 2011 17:19

  I dag fyller min morfars syster Margareta år. Jag vill med denna vackra vinterbild säga:

Grattis på din stora dag

  

För de flesta av er är det här bara en vanlig vinterbild från Sverige men för mig är den unik. Det är första gången jag ser snö och vatten som är fruset till is. För mig är det en vacker bild. Margareta, med denna hälsning vill jag, mamma och pappa, mormor och morfar önska dig en fin födelsedag och en god fortsättning på julen  

Vinterkramar från Carl

Av Carl - 25 december 2011 11:42

 

Igår väntade jag hela dagen på Tomten. Tidigt på kvällen åt vi av ett fantastiskt julbord med allt vad man kan önska sig. Jag åt mest prinskorv men allt annat såg mycket gott ut. Jag satt uppklädd och förväntansfull vid bordet och bara väntade på Tomten. Tillslut, efter julbordet fick jag syn på herr Tomten som kom gåendes från baksidan av huset. Tomten gick förbi min snögubbe och fram till vår ytterdörr. Jag hörde hur det bankade på dörren. BANK, BANK! In klev en tjock, stor tomte som sa: HO HO!  

Tomten hade med sig en stor säck med julklappar som han började dela ut i vardagsrummet.  

Jag fick många, många paket. Jag fick längdåkningskidor, slalom skidor, leksaker, spel, kläder och det jag önskade mig mest av allt: en traktor. När jag stod mitt bland mina paket utbrast jag plötsligt, direkt från hjärtat: JAG ÄLSKAR JULKLAPPAR!!!  

Jag ville aldrig gå och lägga mig. Det här var den roligaste kvällen i hela mitt liv! Helt galet att jag fick så mycket fint och roligt, tack snälla. Med posten kom en fin liten snögubbe som det stod Carl på från min gudmor Sara & co. Innan jag åkte till mormor och morfar fick jag julklappar av andra nära och kära.Tusen tack farmor för din fina present, tack fasterfaster för alla Bamse böcker, tack Melina, Max, Jakob och Sophie&Co för julklapar. Julen är fantastisk!  

God fortsättnig önskar jag er alla!

Kram från Carl

Av Carl - 23 december 2011 20:08

 

God jul till er alla från mig & min familj. Den här bilden drömmer många om en kall decemberdag som denna. Jag är däremot mycket nöjd med den snö som kommit här uppe i norr. I morgon ska ni få se en riktig snöbild på mig.  

Här ser ni några av mina närmaste som jag träffade innan jag åkte upp hit till mormor och morfar. Vi bytte några julklappar och åt gott. Nu väntar jag med spänning på jultomten. Morfar och jag har precis ställt ut en skål med julgröt till honom.

Må så gott och en riktigt god jul

Kram från Carl

Av Carl - 19 december 2011 08:38

Jag har inte kunnat skriva på ett tag för jag hittade inte laddsladden till datorn i all röra här hemma. Tillslut hittade jag den i ytterfacket på rullväskan. Nu har det gått några dagar och vi börjar få fin ordningen här i vårat nya hem. I fredags kom farmor hit till våra nya hemtrakter och vi åt ett fantastiskt julbord på Vaxholms hotell. Det var ingen hejd på go´sakerna som erbjöds. Min morfar smakade på den rökta gäddan och blev mycket imponerad.  

Vi har fått gäddor när vi fiskat i Jämtland men det anses inte som en delikatess direkt. Jag åt endast julskinka och fick kvällen till ära beställa in Cola som dryck till maten.  Mormor tog för sig av löjromen och pappa mumsade bla annat på gorgonzolaosten.  

Min mamma åt efter maten risalamalta och min fina farmor njöt mest av fiskbordet och var enormt tjusig.  

Det riktigt gnistrade om farmor, så fin var. Hon drog till sig många blickar för det var fler än jag som tyckte att hon var fantastisk. Tack så mycket för min julklapp, farmor. Jag glömde tyvärr att ta med julklappen till dig men jag ska ordna så att du får den snart. Det var så rörigt hemma och jag glömde tyvärr bort den när vi åkte till julbordet. På slutet av kvällen blev jag trött och råkade välta ett glas som rann över bordet mot och på farmor. Det var verkligen inte meningen, förlåt.   

I dag ska jag följa med hem till mormor och morfar. Det ska bli spännande, hemma hos dom finns det snö och jag har hört att jag ska få en kälke i julklapp.

Kram från Carl

Av Carl - 14 december 2011 15:53

Här i mitt nya ställe snickras, skruvar och sågas det en hel del. Nu är det ett tunt fint lager gips damm överallt. Jag undrar om det här någonsin kommer att bli klart.  

Här ser ni min nya fina sänga som jag precis har fått ihopskruvad. Under sängen kan man göra en koja.

   

Här ser ni mig när jag precis har landat på Arlanda. Jag var klädd i min pilot tröja och hade portföljen med mig. På nästa bild ser ni mig när jag stannar till på ICA och värmer mina frusna händer bland de grillade kycklingarna.  

Ja, det var bara en liten hälsning från mig. Hoppas ni har det bra.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards