Alla inlägg under februari 2012

Av Carl - 28 februari 2012 04:10

 

Här kommer en hälsning till alla, men speciellt till min farmor Birgit. Ni ser mig med min pappa och hans syrra Elisabeth. Vi var på SurinGate och åt super god mat tillsammans med hela gänget från Stockholm. Självklart tog vi en bild till farmor!  Efter middagen fick jag beställa en Cola i baren, alldeles själv. Det var så gott och jag drack upp nästan hela läsken. Jag tror att hela gänget ska ses på onsdag igen. Det är väldigt varmt här nu, mycket varmare än det brukar vara. Jag undrar hur varmt det kommer att vara i april och maj då det är varmaste perioden här. Efter skolan igår var min skjorta helt svettig så idag blev det ett linne istället. 

Kram från Carl

Av Carl - 25 februari 2012 04:53

Jag hade bestämt träff på stranden med ett helt gäng från skolan. I flera dagar hade jag sett framemot att träffa kompisarna i min klass, för den här veckan har vi haft sportlov. Jag vet att alla skulle träffas tidigt och när jag vaknade var klockan redan 10.15 Det blev lite bråttom men vi kom iväg tillslut. Då blev det krångel med Cola & Lilly. Dom ville ju såklart följa med. Två dagar tidigare provade mamma och jag att ta med dom båda till stranden, men det gör vi inte om på länge. Cola & Lilly var helt tokiga och busade, slogs och sprang omkring som galningar. Vi blev tillslut tvungna att gå hem. Turisterna på stranden såg rädda ut. Några småsprang när hundarna kom farandes och föräldrarna lyfte upp sina barn. Hundarna sprang över folks handukar, tiggde mat och väckte dom som låg och slumrade i skuggan. På grund av detta så fick dom inte följa med idag. Vi låste först in Cola i huset men han började kraffsa på dörren och vem vet vad han skulle hitta på alldeles själv hemma. Vi kopplade cola och bad vakten hålla honom tills vi kommit iväg. Lilly hängde med iallafall, det är omöjligt att få henne att stanna på området. Hon har inget koppel heller. När vi tillslut gått hela vägen till stranden och letat rätt på mina kompisar blev jag helt skakis i mina ben. Jag la mig ner och mitt ansikte och mina läppar var vita. Leo´s mamma sprang iväg och köpte en vattenmelonshake till mig och mamma la mig i skuggan. Mina läppar blev likblek, nästan åt det blåa hållet. Efter bara några minuter och en halv shake började jag få tillbaka färgen och kände mig bättre och bättre, redo för masor med bus. Då började den första mamma att packa ihop sina saker, sedan den andra mamman och tillslut var det bara Luuk´s föräldrar som var kvar. Luuk ville inte gå hem men tillslut gick dom också och då blev jag ensam kvar. Trist, tänkte jag men då dök min kompis Stickan upp. Stickan och jag brukar titta på fiskarna på SurinGate och göra bomben i poolen.


 

Vi gick på promenad och tittade på grottorna, stora krabbor och stora stenar.

 

Vi badade och Stickan berättade att han hade snorklat tidigare och sett STORA fiskar bara lite längre ut. När jag blir stor ska jag också snorkla. Min dag på stranden blev tillslut riktigt rolig tack vare Stickan!

Kram från Carl

Av Carl - 22 februari 2012 03:35

 

I går åkte tyvärr mormor & morfar hem till vinter Sverig och lämnade mig kvar i värmen. Dom försökte säga hej då till mig men jag gillar ju inte avsked. När jag klev upp i går morse sa jag att nu ska jag: wake up mormor & morfar! Jag öppnade försiktigt dörren men där stod sängen tom och ingen mormor & morfar syntes till. Jag frågade varför dom hade åkt? Därför att dom måste åka hem sa mamma. Dom sa ju hej då till dig igår. Då svarade jag att jag vill inte säga: HEJ DÅ! Med tunga steg satte jag mig i soffan och blev serverad frukost. Hur som helst var det roligt att dom var här i 2 veckor. Här får ni se några fler bilder från vår Krabi resa.

Det är min pappa som ligger i vattenbrynet och steker sig.  

 

Jag hittade en rolig leksak som jag hade svårt att slita mig ifrån. Var försiktig sa moppis (morfar), den är rostig! Carl lovar, svarade jag.

 

Avslutar med en härlig semesterbild från Poda island (Krabi), som jag har döpt till: LIVET PÅ EN PINNE! Visst ser det härligt ut? 

Tack för dessa 2 veckor. Tiden går så fort så snart ses vi igen.

Kram från Carl

Av Carl - 19 februari 2012 05:57

Jag har varit i Krabi i två dagar och då hann jag med att besöka en trevlig restaurang som heter Blue Mango

 

Restaurangen ägs av två svenskar som är släkt med min mormor och morfars kommpisar. Hon heter Sara och var så trevlig.

 

Vi åt lunch där och jag valde köttbullar med potatismos. Det var gott!

Jag åkte även tuktuk. Vi hann precis hoppa in i en tuktuk sekunderna innan regnet och åskan brakade lös.

 

Det var en mycket fin tuktuk med blinkande lampor överallt. Precis en sån som jag skulle vilja ha sjäv.

Ni får se flera bilder en annan dag. För självklart hann jag med mer än detta. Tyvärr är jag sjuk nu. Jag har fått hög feber och kräktes i går när vi kom hem. Hoppas att jag är frisk i morgon för mormor & morfar åker hem på tisdag. Kram från Carl

Av Carl - 16 februari 2012 03:49

 

Nu åker hela gänget på semester till Krabi, Aonang. Vi blir borta till på lördag. Vi ska bo på hotell och åka longtail boat.

 

Här ser ni oss på en restaurang på Kamala beach. Det var gott men det går inta att jämföra vår middag på SurinGate i går kväll. Daniel gjorde en pasta med lax och gräddsås till mig. Jag åt upp ALLT! Det var magiskt gott. Nu har jag inte tid att skriva mer för nu bär det av mot Krabi.

Hej så länge från Carl

Av Carl - 14 februari 2012 11:15

I dag fyller min mamma år och jag säger grattis! I morse bjöd jag, pappa, mormor & morfar mamma på fika på säng. Mamma fick både blommor och presenter. 

Jag fick en alla hjärtansdags present. En stor nalle som det står I    YOU, på. I kväll ska vi grillla super gott kött som pappa och morfar var iväg och köpte igår. Alla är friska och mår bra nu. Tur det eftersom det är min mammas födelsedag.

Till alla er som läser detta, vill jag önska en riktigt fin alla hjärtansdag .


Happy Valentinesday från Carl   

Av Carl - 13 februari 2012 04:57

 

För länge sedan fick jag en fin bil som jag tyckte så mycket om. Tyvärr gick den sönder och har stått en längre tid. Dong var snäll och tog den till bilverkstan för de små bilarna och lagade den. Redan dagen efter fick jag tillbaka min racerbil och då fungerade den jätte bra. Det var batteriet som var slut. Nu kör jag omkring på dagarna och bilen går så bra. Jag brukar köra till club huset och bada, då parkerar jag helt enkelt utanför och kör hem igen när jag badat klart. I går kväll fick jag hålla mormor & morfar sällskap hemma för mamma & pappa åt middag tillsammans med två fd kollegor till pappa från pappas tid på flyget. I dag ska vi ta Coola till djurdoktorn. Skriver sedan hur det gick.

Kram från Carl

Av Carl - 11 februari 2012 17:46

 

I dag var jag på stranden och höll mormor & morfar sysselsatta hela dagen. Jag hade så trevligt. Vi grävde, gick på promenad och badade såklart. 

På kvällen åkte vi till Karon beach och gick till Cafe´Opera. Jag somnade påvägen dit och missade middagen och ett fint uppträdande av Peter Forbes själv i egen hög person.

 

Peter, kocken Sivan och en trubadur från Filippinerna rev av en gammal goding och fick varma applåder. Jag vaknade när det var dags att åka hem. I morgon ska vi till Surin beach och gräva ännu mer i sanden.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards