Alla inlägg under augusti 2013

Av Carl - 31 augusti 2013 14:48

   

Nu är vi i Venedig och vi bor vid vattnet. Vi kom hit i morse och jag kunde knappt vänta tills jag fick beställa in en Carbonara. Vi fick jätte god mat på kryssningen men Carbonara är en av mina favoriter och självklart ska man äta pasta här i pasta landet. Det är 25 grader varmt här och solen skiner. Senare idag ska vi ut på stan igen och se oss om lite till. Kryssningen var mycket bra, bilder kommer sen. Det var 4000 passagerare och 1500 i besättningen så ni kan föreställa er hur mycket folk det fanns ombord. Vi hade det bra och vi har sett flera nya ställen. 

Kram från Carl

 

Av Carl - 23 augusti 2013 09:04

Nu har jag sovit en natt av två på ett mycket fint hotell som ligger i Valpolicella området. Här finns en stor fin pool som är lite varmare än poolen på förra stället. I går när vi kom hit tog jag ett dopp i den tjusiga poolen. Det var så kallt första gången jag doppade mig men sen blev det varmare. Jag gjorde bomben säkert 50 gånger, så glad var jag att få simma igen. Vet inte om det var så populärt bland de andra runt poolen. Dom låg och myste i en avslappnad miljö och förväntade sig väl inte en badglad kille som mig. Jag är enda barnet på detta fina ställe. Ingen klagade i alla fall. Pappa och jag badade sedan i en stor varm jacuzzi i säkert en timme. Mamma börjar bli bättre och är snart helt frisk. Vi åt middag på restaurangen här på hotellet och kocken fick laga en pasta till mig som inte fanns på menyn. Det fanns inget som en 5-åring kunde äta. Jag fick en pasta med mosad broccoli och lite grädde i. Den smakade mycket vuxet. Eftersom det var en grön Hulken pasta så åt jag upp nästan hela stora portionen! Jag är van vid olika maträtter och att uppföra mig på restauranger. Mamma och pappa på något gott och till det drack dom ett vin som kom från Hotellets egen vinskörd. I morgon ska vi lämna tillbaka hyrbilen och ut på kryssningen. Kram från Carl

Av Carl - 22 augusti 2013 08:52

Nu har vi varit vid Garda sjön i två dagar. Vi bor på ett berg med utsikt över sjön och det är så vackert här. Hotellet har inte många rum, byggnaden måste ha varit en enormt stor villa från början som nu är omgjort till ett hotell. Frukosten och maten är fantastiskt god. I går gick pappa och jag på upptäcktsfärd på berget. Vi såg allt möjligt, och alla vi mötte sa: Ciao! Mamma var kvar på rummet och hostade. I dag ska vi till andra sidan sjön och bo där i två nätter. Vi ska bo i Valpolicella området. Sedan är det dags för kryssningen. Ja, allt bra här. Hoppas att ni också har det bra där hemma. Kram från Carl

Av Carl - 19 augusti 2013 20:36

 

Max är min kompis och vi gör mycket tillsammans. Vi kan baka kaka, fiska och hänga framför TV:n.

   

 

Jag har sagt hej då nu till Max, vi ses efter semestern. Vi leker varje dag men det är klart att jag ser framemot min semester. I morgon landar vi i Italien och jag ska äta min favorit mat Carbonara. Vi har fortfarande inte riktigt bestämt när vi åker tillbaka till Phuket men i September åker vi i alla fall. 

Kram från Carl

Av Carl - 18 augusti 2013 08:00

 

Sist vi var hos faster Anita tittade vi på alla hennes fina och vackra blommor. Anita har gjort så fint i rabatterna så jag bara måste visa hennes blommor. 

   

Vi åt lunch och satt och pratade. Git, Gunnars mamma har fyllt 99 år. Är det inte helt otroligt? 99 år! 

 

Carlsson var med också som ni ser. Han är fortfarande hos mormor och morfar. Vi längtar efter varandra men det går bra för jag vet att han har det bra. Vi försökte prata med honom i mobilen för några dagar sedan och morfar sa att han lyssnade. Vi ses igen efter semestern. Tänk att jag ska ut på kryssning! 

Kram från Carl

Av Carl - 17 augusti 2013 14:24

Jag har varit på Cirkus skott på Gärdet. Det var spännande och både Nicole och jag satt stilla och tittade på båda akterna. 

 

Vi åt massor med popcorne och drack dricka. Bäst av alla nummer var sjölejonet och elefanterna, tyckte jag.

 

I pausen fick Nicole och jag varsin ansiktsmålning. Jag blev ett spöke eller döskalle och Nicole blev grön och läskig. 

 

Jag i pausen passade jag på att rida , det gjorde jag förra året vi var där också. Det är rätt kul faktiskt.

 

När det var dags att lämna cirkusen fick vi en "goddie bag" med oss, lite smått som barn gillar. 

   

Det började bli sent så Nicole fick åka hem med sin morbror men vi andra åkte till en restaurang och jag åt en god köttbit. Sedan blev jag trött och låg i mammas knä och spelade på min ipad. Jag somnade nöjd och glad i bilen hem och vaknade i hyfsad tid nästa morgon och blev bara lite sen till dagis. På måndagsnatten ska vi åka iväg på semester. Det ser jag framemot.

Kram från Carl

Av Carl - 15 augusti 2013 11:17

   

När mormor & morfar var i Stockholm gick vi till Skansen en dag. Jag tittade på alla möjliga djur. Många av djuren är svåra att se för dom håller sig gömda, tex vargen och djärven. Älgen låg och vilade långt från staketet men björnarna och lokatten såg vi tydligt. Det var spännande att se djuren men roligast var det att åka karusell och köra bilar.

     

Det är roligt att rida också men inget går upp mot snabba bilar. Jag ville åka om och om igen. Även om sommaren alltid går fort så har jag hunnit med en hel del, tycker jag. Förresten så är sommaren långt ifrån slut ännu. Jag ska på semester och upp till Sundsvall en sväng till och träffa alla här igen. 

Kram från Carl

Av Carl - 14 augusti 2013 07:30

   

Nu på dagarna går jag på förskolan igen. Det är super roligt och jag trivs mycket bra. Har ni sett vilket fint skolhus vi har. Jag har dessutom roliga kompisar och snälla fröknar. Efter en dag på skolan är det skönt att vara hemma och ta det lugt. Här ser ni mig och Max när vi äter popcorn och tittar på TV.

 

Jag tuggar försiktigt för jag har en tand som är lös. Det är lite tidigt att tappa en tand redan tror jag, så jag ska gå till tandläkaren och kolla upp saken. Bästa att göra det innan vi ska på semester! För vem vill ha problem med tänderna på semestern. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards