Alla inlägg under maj 2014

Av Carl - 30 maj 2014 07:30

i dag fyller jag 6 år och min födelsedag firar jag på planet till Stockholm. Jag har som ni vet redan firat min födelsedag med en heldagsutflykt med massor med vänner. Jag ska fira igen i Sverige. Man kan väl egentligen inte fira för mycket? Tänk vad förvånad jag blev när jag fick ett födelsedags kort på posten av mormor! 

 

Hur lyckades posten hitta mig? Tänk att posten lyckades hitta mig dagen innan jag åkte! I bland lyckas dom! 

 

Jag säger grattis till mig själv! 

Kram från Carl

Av Carl - 28 maj 2014 15:57

Nu är det dags att stänga resväskorna och åka till Bangkok. I morgon åker vi och det är med blandade känslor jag reser. Det är mycket att se framemot och det är mycket jag lämnar. Jag har varit på stranden en sista kväll med Lenox och tagit farväl. Vi hade så roligt! Sprang runt och busade med Lucky och Carlsson hela kvällen

   

Vi drack Sprite fast det var skola dagen efter. Det blev sent men ibland blir det så. Lucky och Carlsson ska bo i villan och sova hos Was & Bat. En dam som heter Toy ska sköta om dom på dagarna. 

   

Vi får verkligen hoppas att det kommer att gå bra. Oj, vad jag kommer att sakna båda men speciellt Carlsson. Jag kommer också att sakna mina bästa kompisar Loke, Lenox och Tom. 

 

Vi hänger ihop på skolan varje dag. När jag kommer tillbaka till skolan går inte Lenox där längre. Han ska börja på PIA. Självklart har jag mycket att se framemot också. Alla släktingar och vänner som finns där hemma. Det ska bli så roligt att träffa alla. 

Farväl Phuket och hej igen Sverige

Kram från Carl

Av Carl - 25 maj 2014 07:52

Grattis till alla mammor på morsdag! Jag vill passa på att inte bara gratta min mamma utan alla mammor ❤️

 

Många säger att det bara är ett jippo men är det morsdag så är det! Jag sätter in två bilder på två små konster som jag kan. Lite underhållning på morsdag! 

 

 

Kram på er alla!

 

 

Av Carl - 22 maj 2014 18:57

det pratas om militärkupper och utegångsförbud och stängda skolor. Fy, det låter obehagligt. Här på Phuket har vi inte märkt mycket av det. Vi har varit ute och ätit gott i kväll och allt har varit precis som vanligt. Förutom att många pratar om oroligheterna. Min skola har stängt i morgon för det är en semesterdag i morgon. Vi håller tummarna att detta problem löser sig och att allt lugnar ner sig, det brukar det göra. 

   

Av Carl - 22 maj 2014 07:43

Vi håller så smått på att packa ihop våra saker. Tänk så mycket man hittar då som man har glömt bort! Saker bara kommer fram! Jag hittade tex mina Haloween kläder. Jag tog på mig min "cap" och gick ut. Åh, vad jag längtar till Haloween, sa jag. Jag vill klä ut mig och gå på party!! Det är så spännande när alla ser så läskiga ut i sina dräkter. Jag fick en strålande ide'! Jag hoppade i poolen med mig cap. Det gick jätte bra att simma i den. 

     

Jag kunde till och med simma under vattnet med den på. I morgon är jag ledig från skolan. Det är någon slags "Budda" dag igen. Tom och Lenox ska till en jätte stor vatten park med enorma vatten ruschbanor. Jag är inte så förtjust i det. Jag tackade för inbjudan men avstår. Jag ska i stället vara hemma på förmiddagen och sedan tänkte jag och Loke gå till Swiss hotel och leka i kid's cluben. Jag vet inte varför jag inte gillar höga snabba vatten ruschkanor men jag bara gör det inte. I kväll är det möte på skolan och vi ska prata om nästa år. Vi ska även få träffa vår fröken Christin's man som ska börja jobba på skolan snart. Det ska bli spännande. Efter mötet ska vi snabbt, snabbt iväg och möta upp pappa och Mikael som ska bjuda på middag. Mikael bor i Dubai men är här nu och ser hur allt går. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 18 maj 2014 07:44

Mitt & Loke's kalas blev över förväntan lyckat! En sådan där dag när allt blir rätt och bra! Vi hade hyrt en mini van som körde oss över bron till fastlandet och in till Pagna city. Vi åkte till en farm med lama djur, getter, lamm och hästar. Det är en man från Holland som driver parken och den är exemplariskt skött. Rent överallt, inge djur bajs och glada djur! Pappa var mycket imponerad! Vi matade kalvarna, hälsade på lama djuren och red på hästarna. Kalvarna är influgna från Holland och vi fick hjälpa till att duscha dom. Vi åt jätte god mat i restaurangen och tårtan åt vi i parken. I mini vanen kunde vi koppla av och titta på film. Det var full fart hela dagen och alla fick stoja på hur mycket som helst! Na och tvillingarna var med och dom har aldrig förr varit med på något liknande. Första gången dom red på en häst och vi åkte till och med ett pariserhjul! I dag sätter jag in en hel radda med bilder: 

             

Innan vi åkte hem gick alla på toa så vi skulle slippa stanna efter vägen! 

 

 

Den här dagen kommer vi att minnas länge! 

Kram från Carl


 

Av Carl - 16 maj 2014 07:15

Tänk om jag tappar alla tänder på samma gång!! Hur ska jag tugga maten då?! För någon vecka sedan tappade jag en framtand i nedre tandraden, sedan en i övre raden, sedan drog tandläkaren ut en konstans och nu tappade jag en till framtand!! Nu tycker jag att det räcker ett tag med tandlossning. Några av mina klass kompisar har bara tappat en tand. Jag har tappat 4 och en tog tandläkaren så 5 fattas nu. Eller inte riktigt, en har faktiskt vuxit upp. 

 

Visst ser det lite roligt ut!? I dag har det regnat nästan hela dagen. Det behövs för det är så torrt här. På lördag ska jag och Loek fira våra födelsedagar tillsammans. En heldags utflykt till Pangna city. Titta på lama djur och rida på hästar. Pick nick och lekar, det blir säkert kul! I dag får ni ett litet ordspråk att tänka på; 

 

Kram från Carl

Av Carl - 15 maj 2014 07:30

Sist tjejerna, Na's tvillingar hälsade på skrämde jag dom ordentligt. Jag tog fram mitt spöke från Halloween. När man trycker på ON knappen låter det så hemskt och illa! Iiiiiiiaaaahooooaasss!! Tvillingarna skrek och sprang och jag efter och skrattade högt. Många thai är vidskepliga och tror på spöken och annat. Bland det första jag lärde mig på thai var: Pitabo! Det är ett slags spöke med ett öga om jag förstod rätt. Jag gillar verkligen Na's tjejer, dom är inte så tjejiga utan mer som mina killkompisar. Dom är 11 år och roliga. Alltid glada och gillar att leks med mina pistoler och annat som tjejer inte gillar, robotar tex. Dom gillar att bada i poolen fast dom kan inte simma än. Dom gillar min iPad fast dom kan inte spela. Det är för att dom har inte tillgång till vare sig pool eller ipad. Dom bor på arbetscampen i mycket enkla förhållanden. 

       

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards