Alla inlägg under augusti 2015

Av Carl - 27 augusti 2015 13:13

 

Nu har det hänt så mycket så jag skriver om allt på en gång. Vi har kommit fram till Mallorca och resan gick bra, verkligen smidigt! Innan vi kom iväg gjorde vi så mycket så jag vet inte var jag ska börja. Jag hälsade på mammas vän Karro som har fått en mycket söt dotter. Hon ser ut som en docka! Jag frågade om hon hade ätit sylt för hon hade två sylt fläckar i ansiktet men Karro förklarade att det var något slags födelsemärke som försvinner snart. Förlossningen hade varit dramatisk men gick som tur var bra tillslut. 

 

Karros hund har jag inte träffat på många år men det var ett kärt återseende. 

 

Vi satt och pratade ett tag och jag tror han förstod allt jag sa

 

En annan bekant tog båten och svängde förbi med ett lass svenska kräftor som jag tackade nej till. Han, hans två vuxna barn, mamma och pappa åt så dom nästan sprack. 

   

Jag har även hälsat på hos faster faster och både gungat och nästan badat

     

Av Gunnar fick jag en kexchoklad och en kombinerad glass skopa, gaffel och kniv som jag tycker är intressant. 

 

Mormor och morfar var hos oss sista dagarna som tur var. Vi fiskade två gånger och kan ni tänka er vilka stora fiskar vi drog upp!! Tänk att det ska vara en storfiskare som morfar för att få upp dom. Jag har provat förut men då utan fiskelycka. 

  

Max och Tedd kom och sa hej då och lycka till och gav mig var sitt handskrivet kort med skolfoton på. Dessa tog jag med på min resa och har redan i mitt nya rum. 


   

Resan var lång hit tyckte jag men helt utan problem. När vi kom fram till lägenheten var jag varm som en kamin och gick raka vägen till frysen och tog fram en is kub som jag coolade ner mig med

 


Sedan fick jag bråttom till poolen. Jag började med ett dopp i inomhuspoolen. Det var svalkande men varmt och skönt! 

Det var vad jag har pysslat med de senaste dagarna! I dag tar vi det bara lugnt och gör precis vad vi vill 

kram från Carl 




Av Carl - 23 augusti 2015 21:28

Vi har varit hos farmor och ätit lunch. Farmor ville bjuda på lunch så vi tog med ångkokt lax från en restaurang från Odenplan. Farmor har ätit den rätten förut, ett annat barnbarn har tagit med sig samma rätt förut och farmor tyckte så mycket om det. Rätten var så god, jag tycker så mycket om fisk. Till efterrätt åt vi jordgubbar, som jag gillar jordgubbar! 

 

Nu åker vi snart så vi sa hej då till farmor och om hon orkar så kommer hon och hälsar på oss snart. Vi håller på med de sista förberedelserna inför vår resa till Palma. Farmor såg som vanligt pigg och glad ut men hon har ont 😥

 

Svenska jordgubbar, så gott😘

Av Carl - 16 augusti 2015 16:09

  

Det är riktigt härligt att gå ner till stranden här där vi bor. Vädret är ju äntligen härligt! 

Jag badade bara smalbenen för det är fortfarande för kallt för mig. Undrar om det kommer bli tillräckligt varmt för mig innan sommaren är över 

 


Ted var med och han måste man passa för han är bara 3 år och då kan han ramla i.

 



fika är ett måste om man är på stranden! Tur att jag har Max, vi springer ut på gräsmattan efter frukost och leker hela dagarna. I bland kommer jag in och vill ha egen tid men efter en halvtimme ses vi igen. 

Kram från Carl

Av Carl - 10 augusti 2015 17:21


I går hade Max lillebror Ted sitt födelsedagskalas. Det är alltid lite speciellt att gå på kalas, tycker jag. Alla har klätt upp sig lite, presenter och balkonger överallt. Vi började med varmkorv med bröd sedan blev det bullar och saft och sist men inte minst prinstårta


 

Ted var noga med att det var han som skulle blåsa ut ljusen. Max hjälpte till eftersom Ted mest blåste i luggen. 

 

Hembakat! 


 

Max och jag i solen

 

Kalaset avslutades med en spännande fiskdamm! Alla fick napp, även jag denna gång. Kalaset gick rätt snabbt men å andra sida är det bäst att ha barnkalas i två timmar, speciellt för mindre barn dom orkar inte längre och sedan blir det mest skrik och gråt. Jag stannade dock i många timmar efter kalasets slut. Mamma och pappa gick till båten och städade, det tog sin tid. Dom kom tillbaka svettiga och smutsiga. Nu får vi se hur det blir med båten, om den säljs eller blir kvar. 

Kram från Carl 

Av Carl - 3 augusti 2015 20:07

 

(Bildbevis från mormor & morfars fiskelycka) 


 

(Vilar efter maten i mina nya kläder)


Min vän och granne Max är ute och seglar så jag har inte min kompis här hos mig. Det går bra i alla fall men det är klart att det är tomt. Jag sover länge på mornarna och äter en lång frukost framför TV:n. Men det är klart att man måste hitta på saker också. Förena nytta med nöje är rätt smart. Mamma och jag åkte till Arninge och storhandlade. Vi skulle börja med en lunch i Thai-kiosken men den hade flyttat därifrån. Det var rätt snopet eftersom vi pratade om thaimat hela vägen dit. Vi hittade en restauring och jag åt hamburgare och mamma åt sushi. Efter lunchen gick vi till en sport / fiske affär för att köpa metmask. Förra året köpte vi mask där och när jag fiskat klart släppte vi ut maskarna i det fria. På sportaffären hittade jag en super snygg sport eller mysdress som jag verkligen ville ha. Jag provade ut min storlek i provhytten och trots att mamma ville att jag skulle ta en storlek större så blev det en storlek mindre. Jag vill inte längre ha för stora kläder. Jag växer så det knakar men om jag köper för stora kläder så går dom söner eller så tappart jag bort dem innan de sitter perfekt. Sedan var det dags för ICA. Jag tycker speciellt om fruktavdelningen för det finns alltid vattenmelonbitar som man får smaka. Jag pratar oavbrutet och handlar hej-vilt men oftast får jag bara välja en sak att köpa. När vi äntligen var färdiga åkte vi hem och pappa som hade spelat golf och var hungrig som en varg. Pappa hade redan lagat mat så det var bara att sätta sig till bords och äta. I morgon blir det fiske. Jag ska meta i hamnen. Glömmer aldrig förra året när två stora killar drog upp storaborre efter storaborre från bryggan. Dom hade i och för sig kastspö med metmask på men jag hoppas på lika tur med mitt metspö. Min mormor och morfar har skickat en bild på sin fiskelycka i Jämtland. Jisses så många och stora fiskar dom fått! 

 

 

Kram från Carl

Av Carl - 2 augusti 2015 09:45

Vi hängde med pappa till golfbanan och stod på ranchen ett tag. Jag slog några bollar men tappar fort intresset. Det var roligare att göra andra saker

 

Jag åt cholkad och satte bollhinken på huvudet. Några bollar fick jag iväg och svingen sitter när jag väl koncentrerar mig. Nästa år tror jag att jag ska försöka ta grönt kort och man får göra det när man är 8 år, jag tror det i alla fall. Golf är en bra sport, det gäller bara att bli "biten" och inte ge upp. Pappa började med golf sent i livet men har blivit jätte duktig. Jag saknar min simmning och min karate, även yoga som vi hade på schemat. Det är bra att röra på sig och lära sig när man är ung, som jag är.

 

Kram från Carl

Av Carl - 1 augusti 2015 09:45

Pappa skulle till stan och äta ute med Melina och några andra. Mamma, jag, Mimmi, Max och Ted gick då upp till grannen Anna och hennes två barn. Vi hade alla med oss mat och stannade där hela kvällen. Vi åt, spelade TV-spel, spelade musik och busade. Himla roligt att ha så trvliga grannar!

 

Den blå skjortan som Ted har på sig har jag köpt på Phuket och gett honom i present. Jag tycker den ser ut som en riktig semesterskjorta och det passar nu på sommaren och när dom är på Mallorca vilket dom ofta är. Det är Ted´s absoluta favorit skjorta. Det vill han nästan alltid ha på sig. 

 

I slutet av kvällen la vi ut ALLA kuddar vi kunde hitta och hoppade från soffan och ner på golvet. Vi busade tills Ted blev jätte trött och då var vi tvungen att avbryta och gå hem. Otroligt bekvämt att bara ta hissen ner och gå hem till sig. Vilken helkväll!

 

Kram från Carl

 

 

 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards