Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

En rolig dag

Av Carl - 20 juni 2016 12:46

 

Jag har länge velat bli hämtad lite tidigare från skolan än 15.45 när vi egentligen slutar. Några av mina klasskompisar har ibland blivit det och det verkar så speciellt tycker jag. Så en dag blev jag också hämtad innan skoldagen var slut och vi åkte till in till Palma. Först gick vi till Zara och tittade på kläder. Det var roligast att kolla i spegeln i provhytten för plötsligt stod där ett helt gäng med Carl framför mig. Jag hittade ett par coola skor men dom fanns inte i st 36 så jag beställde dem online istället. 

 


Nästa stopp blev hos frisören. Jag klippte mig inte lika kort som förra gången för det är rätt fint att ha en lite längre frisyr. Jag sitter alltid helt still och väntar tålmodigt på att det ska bli färdigt. Jag blev nöjd med min klippning och vi gick vidare till en sportaffär. Vi skulle absolut inte köpa det jag köpte. Jag hittade en super häftig snorkel mask som jag bara måste ha!! Upp till två timmar kan man snorkla utan att det blir imma på glaset.

 

Efter sportaffären satte vi oss och beställde massor med glass. Jag kunde bara inte låta bli att ta fram och ta på mig snorkelmasken....


 


Mamma sa att jag kanske kunde ta av mig masken för ALLA som gick förbi och som satt bredvid oss tittade väldigt fundersamt på mig. Dom undrade nog vad den där killen hade på sig. Mamma sa att dom kanske tror att du inte tål avgaser eller har en andningsmaskin på dig, jag satt helt allvarligt och lät dom fundera. Jag tog INTE av mig masken förrän min fina glass kom.

 


Jag beställde som vanligt vanilj, varför ändra något som är bäst? Min frisyr blev väldigt tilltufsad av snorkelmasken.

 

Lite senare gjorde vi ett stopp på Mc Donalds och jag beställde samma som jag alltid beställer: Happy meal med Chicken Nuggets och en extra fiskhamburgare. Tänk att jag fick ketchup på min fisk!!!!! Det smakade inte som vanligt men gick ner i alla fall.


 


En stackars duva som tappat två tår fick lite av min mat. Vanligen brukar jag inte mata duvor för dom flaxar runt och är överallt men det var något extra med den här stackarn. Pappa kom och påvägen till garaget stannade vi till i en djuraffär och tittade bland annat på en Kakadua. 


 

Kakaduan var jätte busig och bet hon som jobbade i affären och skrev allt vad den orkade. Jag såg en annan jätte fin fågel som var blå och tyst som jag gillade mer. Vi köpte ingen fågel utan gick till bilen och susade iväg till en stor möbel butik som hade premiär.



 


Det fanns enormt många möbler, tavlor och mattor att titta på. Butiken heter Kare och hit har vi inte gått för sista gången. 


 

Dom bjöd på tilltugg och dricka. Jag drack två fanta och åt massor med små goda köttbitar.


 

Ett band spelade och jag tyckte dom var riktigt bra. Det var dock bara jag som dansade... 


 

Vi satte oss inne i butiken ett tag och vilade benen. Jag har länge letat efter en blå fåtölj till mitt rum utan framgång, vi hittade en fåtölj för någon vecka sedan men den var alldeles för dyr för att stå i ett barnrum. Tänk vilken tur att vi åkte till denna invigning för här hittade vi en så fin saccosäck som fanns i mörkblått! Den slog vi till på och begav oss hemåt.


 

Jag villa absolut bära den själv eftersom det var min. När vi lämnade partyt dansade gästerna och stämningen var på topp! Jag skulle upp på skolan nästa dag och det var redan ganska sent. Tänk vilken dag jag haft! 

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

21 juni 2016 10:29

Jag skrev en lång kommentar,men när jag skickade den försvannden!
Ibland kan jag inte förstå vad som händer.Tack för att ni låter mej vara med om hur ni har det,det är mitt glädjeämne i tillvaron.
Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards