Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Surfing!!!

Av Carl - 13 september 2016 12:00

 

I helgen hängde jag med min vän Oliver till Can Pastilla och testade surfing. Oliver var med på några lektione förra året och jag har tagit en surflektion på Phuket förut. Så vi är riktiga nybörjare även om vi ser rätt vana ut. När jag surfade på Phuket gick det för höga vågor och min kompis Lenox brände sig på en elak manet (han har fortfarande ärr..) 

 

Vi fick varsin bräda, paddel och en instruktör. Brädorna var så mycket större än vad jag är van vid men jag vande mig snabbt.

Vi gick ner till beachen, brädan var så stor så jag och Oliver fick hjälpas åt med en och instruktören tog två. 

     

Instruktören visade hur och var vi lägger paddeln när vi simmar ut och var knäna ska vara när man står på knä osv. 

 

Sedan var det dags att ge sig ut. Det gick inga vågor så det var väl därför vi fick träna att paddla. Att paddla på knä var rätt enkelt men att stå upp var svårare. Jag ramlade i många gånger och fick kallsupar men det var super kul att "surfa". Bra att det inte gick vågor för det är lättare att träna upp balansen när det är lugnt vatten. Efter träningen åt mamma och jag glass, sedan åkte vi hem. Eftersom jag vill bli en dykare så är det bra att jag går på simmträning och surfar ibland. 

Kram från Carl


 
 
farmor

farmor

14 september 2016 09:05

Hej Carl! Tydligen är vatten din sportgrej,du är ju som en Kramfisk,ingen
rädsla.Undrar var dom anlagen kommer ifrån? Kanske mormor,för varken jag,mamma eller pappa är några simmar stjärnor.Men huvudsaken är att
man gillar det man gör, för då är det roligt.Ingen ide att tvinga någon till annat.Men klart skolan måste ju också skötas även om det är
jobbigt ibland.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards