Inlägg publicerade under kategorin Födelsedagar

Av Carl - 31 december 2009 07:20

Patriks födelsedag började med champangefrukost, tårta och blommor. Sedan åkte vi till stranden och åt lunch och minglade lite. Vi sju tiden på kvällen bjöd Patrik och Anna på, enligt mina föräldrar, ett utsökt gott Amarone vin vid poolen. Lite senare åkte vi till en restaurang och åt middag. Restaurangen spelade bra musik och jag dansade och snurrade. Efter ett tag blev jag yr i huvudet, tappade balansen och for i golvet med en smäll. I dag har jag en liten bula och ett skrapmärke men det är smällar man får ta om man är ute och festar. Elise hittade en super liten baby ödla på restaurangen som hon tog med hem till hotellet. Elise har fångat myggor som hon har matat ödlan med. Kvällen avslutades med att Patrik fick en tårta gjord på pannkakor med ljus i och alla skålade med ett glas bubbel och sjöng Happy birthday!!

Av Carl - 27 december 2009 06:13

Grattis älskade gudmor Sara på din födelsedag. Här skickar jag, om jag får säga det själv, en rätt så lyckad bild på mig själv som födelsedagspresent till dig. Jag vet att Sara och hennes familj har åkt till Jämtland och där har Sara kanske inte tillgång till internet men du får läsa detta när du kommer hem igen. Jag önskar och hoppas att du får en jätte bra dag.

Mamma fick en kamera i julklapp och nu smattrar blixtrarna må ni tro. Här är bara ett av alla hundra foton som hon knäppte. Fler bilder kommer snart.

God fortsättning från Carl

Av Carl - 25 november 2009 17:26

Grattis grattis Siri!!! I dag fyller min gudmors dotter Siri 1 år. Om jag var hemma skulle jag gratulera dig personligen men nu är jag inte det, så det får bli en hälsning så här i stället. Hoppas du har en underbar dag Siri. Bilden är från en av alla gånger som jag hälsade på hos er i sommras. Det var mycket roligt att vara hos hemma hos er.

Hälsa hela familjen från mig och mina föräldrar

Av Carl - 4 juli 2009 23:28

I dag var jag på kalas på Kungsholmen. Det var Hedda som fyllde 4 år och hon bjöd på fest på sin bakgård. Jag åt varm korv, tårta och bullar. Hedda bjöd bla på min favorit tårta: princess tårta! När det var min tur i fiskdammen fick jag ett sådant napp. Jag kämpade för att inte tappa fiske spöt och till slut fick jag upp mitt byte. Det var ingen fisk som satt på kroken utan en godis påse! Jag blev så glad att jag slapp få en sprattlande fisk och att jag i stället fick en påse med godis. När partyt var slut började det att regna och mamma och jag sprang till tunnelbanan och åkte hem till pappa som hade maten klar. Vi fick en gudomligt god skaldjurs pasta med havskräftor, scampi, musslor och bläckfisk. Mums!

Av Carl - 12 juni 2009 09:33

Min morfar fyllde år den 7/6 och då fungerade inte vårt internet pga Glocalnet som inte orkar ta tag i problemet med vårat modem. Därför kunde inte jag skriva en grattis blogg till dig. Bättre sent än aldrig: GRATTIS MORFAR PÅ FÖDELSEDAGEN!! (i efterskott) Jag har inte träffat min morfar sedan i julas då mormor och morfar kom till Thailand och hälsade på oss, men vi ses på midsommar! Jag har vuxit på både längden och bredden så du får kanske en chock när du ser mig! Lärt mig en massa nytt har jag också gjort, b la att köra polisbil. Håll i hatten morfar för snart kommer jag till Sundsvall!

Önskar er alla en trevlig helg

Av Carl - 11 juni 2009 09:53

11/6 är min stora syster Sophie´s födelsedag! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SYRRAN!! Vi firade Sophie på en restaurang som heter Landet och ligger på Telefonplan i Stockholm. Mamma och pappa åt råbiff och den kan dom varmt rekomendera. Jag somnade och missade hela middagen. Det var mycket folk på restaurangen och alla pratade och skrattade och det var så sövande och jag sov gott i min vagn i entren. Mamma vände sig om hela tiden och tittade i fall jag hade vaknat. Tyvärr satt en kille mellan mig och mamma och han trodde att mamma och dom andra vid bordet vände sig om och tittade på honom. Sophie´s mamma skrattade så hon fick tårar i ögonen. Killen såg mer och mer generad ut dessto mer alla vände sig om och tittade. Han förstod inte att det var på mig alla tittade!

Tack för en trevlig kväll Sophie

Av Carl - 10 juni 2009 21:24

Samma dag som vi flyttade hem till Sverige fyllde jag år och vi firade min födelsedag på hotellet. Det känndes inte riktigt hundra att fira utan mina nära och kära så i söndags firade vi en gång till här hemma på Värmdö. Det var ett litet kalas med bara dom närmaste, förutom mormor och morfar för vi ska ses på midsommar. Vi firade med tapenade, grillade lax spett, tårtor och dom vuxna drack vin med bubblor. Jag fick en alldeles egen tårta som det stod: CARL 1 ÅR, på. För allas trevnad fick jag tårtan utomhus. Jag åt med både händerna och ansiktet, helt underbart! Det borde alla prova. Tack alla ni som kom och firade mig, det är ett minne för livet.

I dag hämtade pappa båten och den ska ligga här vid bryggan hela sommaren. Jag var ute med båten förra sommaren men då var jag så liten så det minns jag knappt. I dag kröp jag runt på båten och klättrade upp och ner, hit och dit. Det kommer att bli en underbar sommar med båt, grillning och gräsmattor, det känner jag på mig!

Tidigare i dag hann jag göra ett riktigt super fynd! Vi var på en affär som heter Biltema för pappa skulle köpa något till båten. Där hittade jag tre stora ljuslyktor i olika storlekar för 159 kr(!) Vi har ställt dom utanför vår dörr och det ser så fint ut. Om jag skulle se ljuslyktorna skulle jag gissa att dom var köpt på en dyr affär för dyra pengar, så snygga är dom.

Kram carl

Av Carl - 30 maj 2009 10:45

Aha, det var det mamma gjorde bakom min rygg igår när hon trodde att jag inte såg. Mamma köpte en tårta till mig med Nalle Phu på!! Pappa och mamma uppvaktade mig i morse med tårta, spelande födelsedags kort, en liten hund som skäller och en bok som låter som olika djur när man trycker på några knappar. Vi hann bara utanför dörren så blev jag uppvaktad av tjejerna i receptionen. Dom hade en jätte fin tårta till mig som det stod mitt namn på. Tjejerna sjöng och klappade händerna!

Vi har hunnit upp till bygget en sväng också. Det går framåt och allt såg bra ut. Nästa gång jag kommer hit så är kanske huset klart. Det ska bli

underbart med ett eget hus. Hotell i all ära men något eget är bäst.

Nu måste jag sätta fart och packa det sista. Pappa, även kallad "pack polisen" är efter mamma och mig med blåslampa för att vi inte ska ta med för mycket bagage. Nästa gång jag skriver är jag i Sverige!!!