Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Framme i Khatmandu, Nepal

Av Carl - 15 april 2009 13:44

Jag är så betagen av Khatmandu och kan inte välja foton så det blir hela fyra stycken i dag. Khatmandu är "stökigt" och det är väldigt mycket trafik här och ALLA tutar hela tiden. Vi var till Shyoumbhu, även kallat The monkey temple i dag. Där träffade pappa en munk som blev så glad när vi satte oss med honom en stund. Han tyckte det var så kul att vi pratade med honom ett tag. Han såg lustig ut tycker jag men han var snäll. Vi träffade även två Tibetanska tanter som var jätte små, ca 1.35 höga. Tanterna hade aldrig sett sej själva på foto förut och blev så fnissiga när mamma visade dom fotot som hon tog på dom. Dom var jätte gulliga tycker jag. När vi gick runt i The monkey temle träffade vi en man som sålde tavlor som kallas Thanka målningar. Det tar ca 35 dagar för en tibetan att göra en sån målning. Tekniken är fantastisk och målningarna är underbara. Vi slog till på en målning  som vi tänkte ha i huset när det blir klart.

Vi såg även något skrämmande i dag. En tant låg orörlig i rännstenen, hon hade kissat på sej och det var 100 flugor som surrade runt henne. Hon låg i solen och mamma sa att hon sov men jag såg på mamma att hon såg ledsen ut och jag tror att mamma hittade på att hon sov. Mamma frågade en vakt utanför templet om tanten var sjuk men vakten ville inte svara. Tanten var nog i himlen, tror jag. Hon låg i samma konstiga ställning när vi satte oss i taxin och åkte hem. Ni ser även mej och pappa när vi sitter i bilen på väg hem och begrundar dagens många starka intryck.

Kram Carl

 
 
Ingen bild

mormor

15 april 2009 17:32

Hej min lille prins. Skönt att höra att ni kommit fram och att allt är bra. Du får vara med om mycket spännande förstår jag. Jag har också varit med om spännande saker. Jag såg färska björnspår i skoterspåret. Förmodligen var det bekvämt för björnen att gå i spåret. Till sommaren ska du få besöka ett björnide, björnen bor inte där under sommaren.

 
janet65

janet65

15 april 2009 23:48

MEN VILKA GOA MÄNNISKOR DU TRÄFFAT OCH VAD ROLIGT ATT NI HITTADE EN TAVLA. INTE ROLIGT MED TANTEN I RÄNNSTENEN USCHA, NI FÅR TA HANT OM VARANDRA. KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Melina

16 april 2009 12:06

Vad roligt ni ser ut att ha det :)
Själv sitter jag i skolan och har inte alls kul. Men men snart är det studenten. hihi.

 
farmorCael

farmorCael

16 april 2009 21:06

Hwj gullunge! Härligt se ni är framme i Nepal. Ännu ett nytt land,inte dåligt när man bara är tio månader.Här är våren inte riktigt på gång ännu,vinden är kall.Hälsa din mamma och tacka för att hon är flitig på bloggen,det gläder mycket,pappa har ju så mycket att stå i så han hinner ju inte. Kramar till er alla tre från Farmor.

http://carlisurin

 
janet65

janet65

16 april 2009 23:11

hoppas ni har det bra där ute. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

17 april 2009 23:00

HOPPAS NI HAR DET BRA DÄR UTE OCH ATT DET LUGNAT NER SIG RUNT ER. HA DET BRA OCH TA HANT OM VARANDRA. KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

 
lennart

lennart

18 april 2009 11:20

Hej på er. Här är bara bra. Är just nu hos farmor. Vi har 6 grader varmt och växlande sol.Vi har också varit i Nepal så hälsa alla. Kram Lennart

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards