Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Min pappa bara jobbar...

Av Carl - 21 maj 2009 07:32

Min pappa jobbar och sliter hela dagarna. Han är på möten och på bygget från morgon till kväll. Pappa jobbar och jobbar för att vi ska kunna åka hem snart. När vi åker hem ska det vara ordning och reda här så att det flyter på när vi är hemma. Jag förstår att pappa måste reda upp en massa saker innan vi åker men jag saknar honom. Jag tycker det är så tråkigt när pappa är så upptagen hela dagarna. Pappas mobil ringer hela tiden och alltid är det något viktigt som måste diskuteras. Mamma och jag orkar inte följa med längre för på bygget är det så varmt och jag kan inte krypa omkring där och möten är tråkiga att vara med på. Vi hittar på en massa saker själva istället. I går gick vi till Bangtao beach och åt på Emmy´s. Där har dom konstiga djur i olika färger som jag nöp och klämde på när mamma åt. På Emmy´s har dom jätte god mat. Efter lunchen gick vi ner till stranden och tittade lite. Det var nästan inga människor där och vi gick vidare till Surin i stället. Där var det 70% rea i en jätte fin affär men vi hittade inget som passade, det var väl därför det var rea kanske.

Här på hotellet är det fint nu. Mamma har påpekat att det ska stor städas här när det är så lite gäster. Personalen har skurat och torkat i flera dagar.

Livet rullar på som vanligt och solen skiner.

Kram Carl

 
 
farmor

farmor

21 maj 2009 11:21

Jag förstår-du tycker det är tråkigt att pappajobbar så mycket,men när du blir äldrekommer du att förstå varför(därför att ni ska få det så bra som möjligt).Jag skickade en kommentar igår som tydligen inte kom fram,jag gjorde väl nåt fel.Tror inte tjejernangjort slut,dom blev väl trötta av storstädningen orkar inte leka sedan,du ska se det ordnar sig så småningom.Som tröst pussokram från farmor.

http://carlisurin

 
janet65

janet65

21 maj 2009 22:12

föstår att du saknar din pappa på dagarna men det är ju bra att ha

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards