Alla inlägg den 28 november 2009

Av Carl - 28 november 2009 18:45

 

Jag har varit och hälsat på Na på bygget. Jag bestämde mig för att åka och hälsa på Na och gick runt på bygget och letade men kunde inte hitta henne. Tillslut hittade jag henne på nedersta våningen. Jag blev glad när jag såg henne och skrattade lite. Na jobbar och sliter i värmen men är glad ialla fall. Na berättade för mig på sitt eget sätt med teckenspråk och knagglig engelska att hennes flickor har börjat i skolan. Flickorna slutar kl 15 och när Na´s kompis inte kan passa flickorna får dom sitta på bygget och vänta tills mamma Na slutar för dagen. Det verkar lösa sig för Na och hennes tjejer och det känns bra.

Nedersta våningen är långt ifrån färdig och jag blev som ni ser lite förvånad över hur mycket jobb det är kvar där. Oj oj, tänkte jag hur ska det här någonsin bli färdigt. Pappa förklarade för mig att nedersta våningen kan bli klar lite senare för vi ska inte sova där. Phu, vilken lättnad. Jag blev lite orolig ett tag men sedan kändes det bättre.

Jag kramade Na, sa vi ses och åkte iväg nerför berget mot nya äventyr.

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards