Alla inlägg den 26 december 2009

Av Carl - 26 december 2009 14:14

    

För några dagar sedan kom det en familj hit från norra Sverige. Familjen har köpt två lägenheter här och slagit ut väggen och gjort en stor lägenhet av dom två. Deras lägenhet blev helt underbart vacker, stor och fin. Kan ni gissa vad familjen hade tagit med sig till MIG från Sverige? Jo, en bilpåse!!! Nu var det inte små bilar i påsen utan en julvariant med julgranar istället. Oj, oj oj vad jag åt godis!! Det var utsökt gott, tycker jag. Jag hade så bråttom att öppna påsen så jag försökte bita upp den. Jag bjöd bort några av godisarna men dom flesta åt jag faktiskt upp själv. Goggi, goggi betyder godis, godis på mitt språk. Jag sa goggi, goggi hela dagen. Otroligt snällt av familjen att ta med en påse Svenskt godis till mig, tackar ödmjukast.

Vill ni veta vad jag har lärt mig att säga? Jag kan säga några ord nu. Först, för länge sedan lärde jag mig att säga Mamma. Sedan lärde jag mig att säga kap kap. Det betyder tack tack på thai. Tredje ordet var pappa. Fjärde ordet var Dong. Dong är pappas ingengör. Femte ordet var Budha. Mamma, kap kap, pappa, Dong och Budha. Inte illa va´?

Goggi goggi från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards