Alla inlägg under juni 2010

Av Carl - 15 juni 2010 16:35

              

Fina Isabel tog studenten och bjöd på stort fint kalas. Jag tyckte det var så trevligt att närvara på din studentmotagning. Det är lite högtidligt när någon tar studenten, tycker jag. Isabel fick många presenter och jag hjälpte till att öppna paketen. Inte en enda leksak fick Isabel men det var i allafall roligt att öppna paketen. Buffén var fantastisk och tårtorna enormt goda! När alla satt och åt gick jag ut och passade på att städa altanen lite gran. Inte för att det behövdes men jag gillar att städa. Sedan gick jag ut på gräsmattan och kan ni tänka er vad jag hittade där? Jo, en STOR gås gjord av terrakotta. Jag tyckte gåsen såg så ensam ut där den stod helt själv på gräsmattan. Jag tog i för kung och fosterland och bar in gåsen och ställde ner den på bordet i vardagsrummet. Gåsen var tyvärr smutsig och det var ett gäng myror som kröp omkring på den så gåsen åkte ut igen. Jag har många ideér och är rätt påhittig av mig. Jag vill tacka för en trevlig kväll och jag önskar Isabel all lycka i livet!

Jag ligger lite efter i min dagbok och mycket har hänt. Jag har åkt från momo och moppa och flyttat in i huset i Edsviken. Här är det riktigt bra och jag kommer att få det bra här i sommar. Det var tråkigt att säga hej då till momo och moppa men dom kommer snart hit och hälsar på mig.

Kram på er så länge från Carl

Av Carl - 10 juni 2010 08:00

   

För några dagar sedan åkte jag till Alnön och hälsade på min kompis Hugo. När mamma tog fram kameran och skulle ta kort på Hugo och mig skrek Hugo: CHEESE!! Det betyder ost på engelska. Det lät så roligt och alla skrattade. Som ni ser på bilderna så är Hugo sommarklädd men för mig är det jätte kallt och både mössan och jackan är på. Jag stor trivs här hemma där det är lite kallt och ruggigt. Hugos föräldrar: Nina och Johan och mina föräldrar grillade och hade skoj hela kvällen. Både Hugo och jag somnade i soffan och när jag vaknade var jag hemma hos mommo och moppa igen. 

Kram från Carl

Av Carl - 8 juni 2010 09:00

       

Satt och tittade på bilder från Thailand och fastnade för bilder från min sista skoldag. Jag bjöd på glasstårta och alla firade mig några dagar i förskott på min födelsedag. Moana och Sky (min tjejer) tyckte tårtan var riktigt smaskig och dom gav mig varsin kram. Alla klasskompisarna hade gjort ett jätte stort grattis kort till mig som Sky överlämnade till mig. Det kändes lite vemodigt att säga bye bye till alla kompisarna men vi ses snart igen. Hoppas bara inte Moana och Sky hitter en ny favoritkille...

Kram från Carl

Av Carl - 7 juni 2010 18:07

 

I dag fyller min snälla moppa år, grattis! (Moppa eller moppis kallar jag min morfar för)  I dag har vi firat moppa med tårta och presenter. Moppa fick först öppna ett paket med bär. Moppa såg lite förvånad ut men sen förstod han vad det var i dom andra paketen. Nästa paket var en flaska vit Havana Club rom och nästa paket var en mixer. Det var nämligen såhär att när moppa och mommo var i Thailand bjöd vi på mango Daiquiri och moppa blev helt såld. Moppa tyckte det var så gott! Nu kan moppa göra egna Daiquiri när han vill och bjuda oss på. Mommo gav moppa en fiskeresa till Norge. Moppa blev sååå glad. Moppa fick även en finfin flaska Amarone som alla utom jag ska dricka till oxfilén som vi ska grilla och äta ikväll. Jag dricker inte alkohol, det luktar illa.

Hurra hurra för min moppis som fyller år!

Kram från Carl

Av Carl - 6 juni 2010 09:45

 

Det här är min älskade katt Tiger. Ni som har följt bloggen vet historien kring Tiger. Tvillingbrorsan Singa är tyvärr död men Tiger mår bra och bor idag i vårt stora, fina hus. Tiger är som en liten vakthund och håller koll på huset och djungeln runt om. På bilden sitter Tiger på min pappas kontor och håller pappa sällskap när han jobbar. Tiger döptes först till Kling och hans bror till Klang. Det är lite svårt för Thailändare att utala namnen Kling & Klang så därför blev det Singa och Tiger (öl-sorter som finns i Thailand) Det var TV-teamet som spelade in Håkans bar som kom på dom namnen. Jag hoppas att Tiger har det bra och att Na, Tepp och Dong tar väl hand om honom när jag inte finns där för honom.

Kram från Carl

Av Carl - 4 juni 2010 15:00

    

Här ser ni mig med nästan alla mina presenter som jag fick på min 2-års dag. Ser ni Dalahästen som jag håller i handen på ena bilden och på andra bilden hoppar den omkring på golvet? Tältet kryper jag in i när jag vill vara för mig själv ett tag. När jag ska sova läser jag om Pelle svanslös och om Bu och Bä.

Tack så mycket alla ni som kom ihåg mig på min stora dag! Ni är fantastiska.

Puss på er från Carl


Av Carl - 2 juni 2010 15:35

 

Kolla mina coola strumpor! Det är mina nya Sverige strumpor som jag gillar skarpt. Svelje, Svelje svara jag när mamma frågar vad jag har för strumpor på mig. Som ni ser sitter jag och vilar en stund i solen på altanen. Jag äter knäckebröd och funderar på vad jag ska hitta på. I dag är det kanon väder och det är varmt i solen men ändå lite kallt i luften.

Vi hörs snart igen

Kram från Carl 

Av Carl - 1 juni 2010 10:47

    

Vilken trevlig överaskning för mig på min födelsedag när Isabel och hennes föräldrar kom och hälsade på mig. Isabel hade med sig två presenter, ett flygplan och en järnvägsräls med tåg, vagnar och djur. Av Isabels föräldrar fick jag en bil och en cementbil. Tusen tack! Jag är mycket motorintreserad och tycker om att meka med Moppis. Moppis betyder morfar. I går mekade vi med en gammal trampbil från mammas barndom. Trampbilen är så gammal och rostig och det tog lite tid att meka med den men det var det värt. Nu kan man ialla fall ta sig fram med den. Jag har det jätte bra här men det är mycket jobb att bo på landet. Det ska vattnas, städas, mekas, tvättas och sedan ska man hänga tvätten ute. Jag har fullt upp och är helt slut på kvällarna. Dessutom äter jag inte thaimat längre, jag äter nu gräddsåser och potatis mm. Fet mat blir man också trött av men det är sååå gott!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards