Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Hjälper till att fixa vägen

Av Carl - 5 februari 2011 08:00

Vägen till huset behövde fixas till och jag var snabbt på plats för att se till att allt gick rätt till. Det var en stor uppgift för mig att vara på plats och hjälpa till.

   Dong och hjälptes åt att kolla så att ångvälten inte missade något.

   Pappa visade mig ett trick. Han satte sin Coola burk framför ångvälten och när ångvälten körde över burken blev den platt. Jag tyckte det var coolt men samtidigt insåg jag att jag bör passa mig för att stå i vägen för ångvälten för vem vill se ut som coola burken gjorde efter att den blev överkörd?

    

Så här ser man ut om man är grovarbetare. Det blev något fel på bilden men ni ser en bit av en liten, flitig kille som gillar att vara med när det händer grejer.

 Det var ett stort projekt som vi drog igång och det tar några dagar innan det blir klart. När den här arbetsdagen var över tog jag pappa i handen och hjälpte honom hem. Pappa har så ont i knät så det tar lite tid för pappa att ta sig fram.

     En rolig nyhet: Mormor, morfar och gammelfaster Anita kommer och hälsar på mig nästa vecka!!!! Ni är hjärtligt välkomna  

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

5 februari 2011 11:21

Hej Carl!Nu ärjag hemma igen, resan till Jokkmokk
gick riktigt bra,hotellet lånade ut sparkar,så det
blev mitt fortskaffningsmedel.Vi hade tur med vädret,minus5,hög klar luft,ingen vind. Roligt
för dej att få besök från Sverige,då får du många att hålla igång med,önskar att jag var med också.
Kram från din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards