Alla inlägg under mars 2012

Av Carl - 12 mars 2012 10:35

Min bjudning blev riktigt lyckad och alla var nöjda och glada. Vi började med en välkomst dricka och tittade runt. Nicole som har varit i villan förut kände sig som hemma och tog ett dopp i poolen och några andra sprang runt och busade. Humöret var på topp!  

Maten var god och alla åt.

     

Här ser ni hela kompisgänget: Leo, Luuk, Sharsa, Timbalee och Nicole. Den yngsta gästen fick gröt istället för mat.

 

Beben heter Rolf och kommer från Finland. Det är Leo´s lillebror. (det är inte min mamma som är på bilden)

Nicole´s pappa hade större klocka än min pappa! Det har väl aldrig pappa varit med om förrut, vilken rekort stor klocka. Snygg var den också.  

 

Timbalee, jag och Luuk. Vilket gäng, tänk er oss om 15 år....Vilka killar.

Hoppas att alla hade lika roligt som jag hade. Himla roligt att bjuda hem sina kompisar och ha fest. Det är klart att jag var lite trött i morse, men det var det värt.

Kram från Carl

   

Av Carl - 10 mars 2012 07:00

Jag har shoppat nya kläder. Det måste man göra ibland, speciellt när man växer på längden. Jag köpte två shorts, ett linne, flippflopp med BenTen och en T-shirt. Det passade inte direkt ihop men jag har annat hemma som matchar. Jag ville iallafall ta på mig mitt nya linne med en inplastad bild på en bil från "Cars" och till det valde jag mina nya gröna shorts. Det är roligt med nya kläder, kanske blir jag ett "modelejon" när jag blir stor. Nu gillar jag mjuka och bekväma kläder som inte skaver någonstanns. Jag föredrar lite tuffare stil, inte någon bebis stil för mig! Jag är en stor kille nu.  

Men när jag skulle gå och lägga mig ville jag inte ha min pyjamas med en polisbil på utan jag ville ha mammas nya nattlinne. Jag fick som jag ville och gick och la mig. Tyvärr kunde jag inte sova. Jag var så hungrig och ville ha mat. Tidigare på kvällen hade jag ätit en Carbonara men det räckte tydligen inte. Jag gillar fläsk korv och skivade en sådan, stekte den och åt upp hela. Sedan somnade jag gott, i mammas nya nattlinne.

 

Kram från Mr Carl

Av Carl - 9 mars 2012 07:28

 

Jag har helt glömt att skriva om flyguppvisningen som vi såg på Surin beach för ett tag sedan. Det var ett flygplan som flög så fort fram över himlen och gjorde lopar och snurrade runt. I bland flög planet rakt upp i luften och sedan stängdes motorn av och planet störtade med en väldans fart mot backen och när man trodde att nu går det illa då startade planet igen och flög upp mot himlen. Uppvisningen höll på länge och piloten var så duktig. Det var svårt att fånga planet på bild men ni kan ju föreställa er hur bra det var med tanke på hur fashinerade jag och Luuk var.

 

Jessica blev rädd ibland och trodde att planet skulle köra på oss, så nära dånade planet ovanför oss. Efter uppvisningen var det meningen att en man från Finland skulle hoppa ur planet på 13.000 m foot och flyga ner i en fågeldress som han sytt själv. Birdman, kallas han för och det skulle bli hans entre´ till sitt bröllop. Hans blivande fru skulle vänta på honom och sedan skulle dom gifta sig på stranden. Vi väntade länge men någon Birdman kom aldrig. Min kompis Leo som är från Finland, var bjuden på bröllopet och hans mamma berättade senare att Birdmannen fick inte tillstånd att flyga ner själv på stranden. Fågeldressen hade vingar men ingen motor och ingen fallskärm. Det var nog bra att Birdmannen hoppade över den delen och gifte sig istället.

 

Jag tog en dricka och njöt av solnedgången istället. Lite senare åt vi middag på stranden och sedan var dags att åka hem och sova. Efter skolan i dag ska vi flytta upp till villan och bo där ett tag. Pappa, jag och Dong ska planera för ett garage och mamma och jag ska köpa lite ny inredning. På söndag har jag bjudit upp några kompisar på middag och filmvisning. 

Kram från Mr Carl

Av Carl - 5 mars 2012 05:32

För några kvällar sedan när jag var ute och åt en god middag sa jag något som båda mamma och pappa tyckte var fint. Själv tycker jag det är självklart. Jag tittade upp mot himlen och såg en fin stjärna. Jag sa: titta mamma, en fin stjärna! Ja, sa mamma den var fin. Jag sa: Stjärnan ser ut som en leksak i himlen.

Man kan se på saker på olika sätt. Med det citatet önskar jag er alla en trevlig vecka.  

Kram från Mr Carl








Av Carl - 3 mars 2012 10:05

Dagens bilder är från stranden. Jag vet inte vad tjejerna och killarna bakom oss höll på med men mamma sa åt mig och Cola att stå där och då gjorde vi det.   

Cola och Lilly hänger hos oss hela tiden och jag har blivit van att ha dom omkring mig. Det är så roligt men det besvärliga är att dom vill följa med mig ÖVERALLT. Om vi tar bilen så går det bra för då kör vi ifrån dom men att tro att man ska kunna gå någonstanns utan dom är omöjligt. På morgonen följer dom med mig till skolan och kommer och hämtar mig när jag slutat. För några dagar sedan hände något annorlunda och oväntat. Hela gänget & jag som består av mamma, Lilly och Cola gick som vanligt till skolan. Efter att mitt gäng sagt hej då till mig skulle mamma ta en långpromenad med Susanna, en klasskopmis mamma. Susanna hade bilen och föreslog att hundarna kunde få skjuds hem så slapp mamma gå hem med dom och sedan skulle mamma och Susanna fortsätta till stranden och börja sin lååånga promenad. Idee´n var jätte bra förutom att Lilly vägrade hoppa in i bilen. Lilly är en fd soidog (gatuhund) och är inte van att åka bil. Mamma och Susanna var så säker på att Lilly skulle gå hem för det är bara ca 300 m till gaten till området där vi bor. Cola blev hemskjudsad, avsläppt och ifrån körd för nu skulle Susanna och mamma ut och gå. När mamma senare kom hem hade Lilly inte kommit hem ännu. Mamma väntade och undrade vad som hade hänt när klockan gick och ingen Lilly syndes till. Cola och mamma tog en promenad till skolan på eftermiddagen för att hämta mig. Mamma var rädd att Lilly skulle ha blivit påkörd eller att något hade hänt henne. Kan ni gissa vad som hade hänt med Lilly? Inget, absolut inget hade hänt henne. Lilly valde att sitta utanförskolans grindarna och vänta på mig. I 6 timmar utan vatten i värmen satt hon där och väntade.Vilken trogen vän jag har fått.

Kram från Mr Carl

Av Carl - 1 mars 2012 06:07



       

När jag bytte skola i höstas fick jag en ny bästis. Han heter Loek (utalas Luuk). Loek har en lilla syster som heter Sharsa och hänger med oss när vi är på stranden. Loek påminner mig mycket om Timbalee som jag alltid var med på min förra skola. Vi ses fortfarande men såklart inte lika ofta. Luuk är jätte rolig att vara med och verkar förstå svenska rätt bra. Loeks mamma är fransyska och pappan kommer från Holland. På skolan pratar vi engelska med varandra men ibland pratar Loek franska och jag svenska och det går också bra. Loek och Sharsa föddes i Shanghai men hela familjen tycker att det är mycket bättre att bo här. Jag föddes i Sverige och tycker att Sverige och Thailand är lika bra. Jag trivs i båda länderna helt enkelt. Mamma berättade för Loeks föräldrar att personalen (mina kompisar) i villan kallar mig för Mr Carl. Dom kan ju inte säga Carl utan säger Caan, Mr Caan. Det tyckte Loek var roligt och kallar mig för Mr Carl i skolan. Fröknarna i skolan tycker också att det är roligt och säger också Mr Carl ibland. Jag kallar mig själv numera Mr Carl. Det är alltid roligt när man kan göra folk glada!

Kram från Mr Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards