Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Sveas kalas

Av Carl - 13 augusti 2013 06:55

I söndags var jag på Sveas födelsedagskalas. Hon fyllde år för länge sedan men hade kalaset nu. Det bjöds på vofflor, kladdkaka och äppelpaj. Jag äter tyvärr inte vofflor och äppelpaj, jag hade med mig mat från McDonalds som jag mumsade på. Det var ganska varmt så vi satt ute men jag hoppade mest i studsmattan. Efter fikat hade Svea frågesport. Det var alla möjliga kluriga och bra frågor mellan himel och jord, sedan var det dags för lekar. 

     

Alla försökte bita tag i äpplet i vattenskålen men samtliga misslyckades. Äpplet for runt i vattenskålen och det var omöjligt att bita i det. Reglerna var: händerna på ryggen, ner med huvudet i skålen och fånga äpplet. Ingen hade lyckats när det tillslut var min pappas tur att prova. Han gapade stort och sög fast äpplet som en dammsugare och lyckades på så sätt få upp äpplet. Grattis pappa!

 

Jag hittade en hängmatta som jag la mig i och vilade en stund innan det var dags att börja vår långa resa hem. 10 mil enkel väg är det mellan oss och Svea! Trafiken stod nästan stilla vid Södertälje och jag var så törstig. Som tur var somnade jag och slapp eländet.

   

Det var kul att vara på kalas och träffa alla igen. Vi ses igen! 

Kram från Carl

 

 
 
farmor

farmor

13 augusti 2013 09:53

Du skulle ha smakat,både våfflor och äppelpaj är ju gottgott,du kanske gick miste om en förlust.
Tänk vad tiden går fort,Svea är snart stora damen.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Svea

25 oktober 2013 12:56

Hej Carl! Det var kul att ni kom och jag blev så glad för allt fint pyssel jag fick! Tack! Jag pysslar fortfarande med det nästan varje dag:) Vi visste tyvärr inte att du inte gillar våfflor, men tur att du tyckte om kladdkakan och chokladbollarna:) Vi saknar er redan! Kram från Svea m.fl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards