Alla inlägg den 2 november 2013

Av Carl - 2 november 2013 01:39

   

Igår efter skolan gjorde vi äntligen mina favoriter: Mini pizza! Egentligen är det små pajer men jag kallar dom pizza istället. Formen som man använder har jag fått låna av Luek's mamma. Den är mycket speciell och kommer från Frankrike. Den känns som plast fast det inte är det och pajdegen kan omöjligt fastna och gå sönder när man tar upp dom. Pajen blir krispig och mjuk på samma gång. Hela 40 euro har hon betalat för den lilla formen. Peggy har förklarat hur man gör och vad som behövs. Det är busenkelt att göra mina mini pizzor och dom blir helt fantastiskt goda. Det krångliga är att hitta den rätta "sour creamen", skinkan och en färdig pajdeg som bara finns om man har tur i vissa matbutiker. Mamma åkte runt till olika butiker och letade och efter några dagar så hade vi det vi behövde. Pajen fylls med de små skinkbitarna som vi också hade köpt i stan. Igår morse värmde Arsenia något till Carlsson eftersom hon blivit tillsagd att ge honom god mat varje dag. Till vår förskräckelse såg vi att det var skinkan till pizzan som hon värmde på. Hon glömde att det var vår skinka... Det fanns ingen tid att åka till stan och köpa nytt så vi köpte bacon på lilla Tesco här i Surin istället. Det gick också bra. Så tillslut fick jag mina pizzor! Jag ville ha ALLA på bordet och jag åt så många så jag var tvungen att lägga mig på soffan och vila. 

 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards