Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Min fina kompis

Av Carl - 21 oktober 2014 04:31

Nu äntligen har jag hittat min hund. Jag har varit runt och letat men hittade ingen förrän vi åkte till en hund farm här på Phuket. Den farmen hade olika hundvalpar, långhåriga kattungar och fåglar. Jag fastnade för en liten söt valp med blå ögon. Hon som hade farmen tyckte det var roligt att vi hade likadana ögon. Min fina hund är så gullig, mjuk och busig.

 

Jag blev så glad så jag fick en tår i ögat när jag äntligen hittade min hund. Som jag har saknat min vän! ❤️

Vi gick och tittade på baksidan av farmen. Där fanns många burar med hundar som vuxit upp och inte blivit sålda. Vi såg en speciell hund som hade samma färg som en räv. Den hunden var liten och mycket snäll och fin. Jag hade redan bestämt mig för valpen då men om jag hade hittat den här hunden innan hade jag absolut valt den. Lilla rävhunden skällde inte som de andra hundarna gjorde, den bara klättrade mot gallret och sa: välj mig!! Vi ska försöka få Loek's familj att vilja ha den. Tyvärr vill pappan ha en stor hund... Hur som helst så tog vi med oss valpen hem och alla var glada utom Lucky 

 

Lucky är lite besvärad av den nya familjemedlemmen. Hoppas det går över! När vi kom hem släppte vi ut den lilla på gräsmattan och det var första gången han kände gräs under tassarna. Fram till 5/11 måste vi ta det lugnt med honom för då först är det dags för 3:e vaccinationsprutan. Damen som sålde valpen sa att dom som tar på valpen måste tvätta händerna noga först

 

Valpen är 10 veckor, snart 11. Han är så liten men full i bus. Ibland blir han trött och sommar och då vaknar han inte förän han har sovit klart

 

Det är tur att jag är ledig från skolan den här veckan så att jag på heltid kan ta hand om honom, min fina kompis

   

Vi har en hel lista med olika bra namn men för mig finns bara ett namn som passar. Han ska heta Carlson! Den här gången ska det stavas med bara ett S annars är det lika som förra gången. Det har jag bestämt 

Lyckliga kramar från Carl

 
 
farmor

farmor

21 oktober 2014 10:37

Grattis till nya kompisen! Han är jättegullig,ta väl hand om honom.
Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

22 oktober 2014 11:11

Carl!
Vilken lycka, det är en väldigt söt liten kompis som du hittat. Hoppas Lucky blir glad åt det också. Det är ju tur att det är skollov nu, så ni får tid att lära känna varandra ordentligt. Jag är så glad att du hittat din Carlson! Stor kram från din gammelfaster

 
Ingen bild

mormor

22 oktober 2014 12:48

Carl
Grattis till den lilla vovven! Va spännande det kommer att bli för dig och för Lucky. Hoppas att Lucky tar väl hand om honom och fostrar den.
Idag är jag på kurs i Bildbehandling, sista gången för min del.
Ha det så gott och krama hundarna från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards