Alla inlägg den 7 november 2014

Av Carl - 7 november 2014 04:08

I går var det Loy Krathong här. Det firas med fest, parader och uppträdanden. Vi tackade nej till att fira för jag har simmlektioner på tisdagar och torsdagar. Efter min lektion och en heldag i skolan är jag trött och det är dags för middag och sedan slappa hemma ett tag innan jag ska sova. På skolan fick vi göra varsin liten båt som man ska först tända ljuset och rökelserna i och sedan släppa ut i vattnet. Innan middagen gick vi till sjön bakom vårt hus och gjorde vår lilla cermoni där.

   

Loy betyder flyta och krathong är vad de små flottarna vanligtvis kallas. Flotten är gjord av en bit banan stamm. Många lägger en nagelbit eller lite hår på flotten när man släpper den i vattnet. Meningen med detta är att frisätta sin negativa energi som otur och liknande. Samtidigt välkomna ett nytt och lyckosamt liv. Cermonin riktar sig till vattnets ande Mae Kong Ka. Själv önskade jag mig ett lazer svärd, ett ben till Carlson och ett ben till Lucky.

 

Carlson har varit till doktorn och fått en vacination spruta.

   

Det gjorde ONT!!! Carlson blev trött och skrek när man tog på stället där han fått sprutan. Lucky blir bara vackrare och vackrare. Pappa gillar verkligen Lucky nu för hon är så snäll och fin. Lucky äter bra mat och får ägg då och då för glansigare päls. Hon schamponeras, borstas och motioneras

 

Hon skäller så fort någon rör vid grinden. Bra och snäll vakthund!

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards