Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Bad & sjöborrar

Av Carl - 29 juni 2015 12:21

 

Jag har varit på utflykt igen. Denna gång till ett område som ligger väster om Palma stad och heter Port d'Andratx. Det var tydligen väldigt populärt bland spanjorer. Vi såg inte många turister här, bara en till svensk familj. Vattnet var fint, klart och kallare än på Phuket. 

 

För första gången i mitt liv såg jag sjöborrar, flera stycken. Jag fick veta att dom är väldigt vassa och det gör så ont att kliva på dom. Jag doppade mig tillslut och badade länge. Det är inte lika höga vågor här som på Phuket, som tur är. Jag gillar inte alls vågor, en gång blev jag omkull slagen av en våg och först åkte jag in mot land och sedan ut igen med vågen. Det kan inte hända här. Just nu är det värmebölja här, 32 grader jätte varmt. Phu, jag som längtat lite till svalare bredd grader. Men man ska inte klaga, solen skiner och det är fint. Jag pratar ofta om Thailand och Carlson & Goldie, personalen, skolan och kompisarna. Dom finns där när jag kommer dit nästa gång. 

Kram från Carl 



 
 
farmor

farmor

1 juli 2015 09:58

Oj va du hinner med,snart har du sett mer av Mallorca än vad jag
gjort,trots att jag varit där 10-15 gr.men nu var det länge sen sist.Undrar när ni kommer hem? Nu har solen och värmen kommit
hit också och skall så förbli en vecka framåt enl.väderrapporten "Varma"hälsningar o kram frän Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

1 juli 2015 10:11

Hej.

Nu är det ny månad och surven har fyllts på, så därför kan jag läsa din fina, intressanta blogg.
Ja du får vara med på mycket du.
Här har vi fått sommar, nu är det varmt och skönt.
Allt som vanligt, morfar bygger och jag är hantlangare.

Många kramar från oss

 
farmor

farmor

3 juli 2015 09:32

Pappa Johan ringde igår,detvar roligt höra att ni har det bara
bra.Nu har sommaren kommit,blir lite för varmt för mej,men jag kör mitt aggregat inomhus då känns det bättre.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards