Direktlänk till inlägg 13 november 2015

Tennis!

Av Carl - 13 november 2015 08:45

 

Nu har jag börjat med tennis också. Tennisbanan ligger mitt i Palma och byggnaden är K-märkt men helt nyrenoverad. Det är ett jätte fint ställe. Jag spelar med ett gäng andra killar från Svenska skolan. En av killarna går på samma skola som mig och mamma är kompis med hans mamma. Vår tränare är halvsvensk och pratar perfekt svenska. Han är super rolig! 

 

Denna tränare som heter Andreas är inte som han jag spelade för några gånger hemma i Sverige. Andreas både tränar och leker. Han vill att vi ska ha kul på träningarna annars kommer vi inte att fortsätta. Det har han så rätt i. Hemma i Sverige släpade jag benen efter mig när det var dags för träning. Jag ville inte och orkade inte. När jag fick höra att det var tennis på gång här blev jag väldigt skeptisk. Jag sa promt ifrån och ville inte. Fick förklarat för mig att det var en annan slags träning och att det skulle vara roligare. När jag gick till skolan i går morse och vi pratade om tennis efter skolan fick jag lite ont i magen. Jag har inte spelat på länge, det var inte kul, ny tränare och nya killar som jag ska spela med (förutom Vincent som går på min skola). Jag blev lovad att om jag inte gillade det skulle vi åka hem. När vi kom till tennisplanen fick jag låna ett raket och träningen satte igån. Efter träningen var jag så överglad och utbrast: DET HÄR VAR JÄTTE KUL!!! DET VILL JAG GÖRA NÄSTA VECKA OCKSÅ!! Träning är viktigt för mig för vi sitter rätt mycket still på skolan. Att lyssna och göra som en tränare säger är viktigt att lära sig. Dessutom är det bra för koncentrationen som jag måste öva på. 

Kram från Carl





 
 
farmor

farmor

13 november 2015 09:35

Kul att du hittat en grej som du gillar,pappa är väl glad,för han gillar ju tennis.Mamma är super som stöttar och hänger med
på allt ni hittar på.Du har "valt" världens bästa föräldrar'
grattis!Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

13 november 2015 14:28

Carl
Roligt att du tycker om tennisen, kom ihåg att du inte tyckte det var så kul på Rindö. Och så får du träffa många kompisar också. Kanske din mamma också vill spela. Jag tror att hon är jätteduktig.
Kram på dig och hälsa mamma och pappa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards