Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Carl - 6 januari 2017 13:45

 

På mitt jullov har jag gjort lite olika saker. En dag åkte vi till SOS dog shelter och gick ut på skogspromenad med en av alla hemlösa hundar som bor där. Som volunteer kan man fram till kl 14 på dagarna ta med en hund ut en sväng så att dom får komma iväg från inhängnaden, burar och allt oväsen. Det är hög ljudnivå på sheltret och jag tror att även hundarna blir trött på allt skällande ibland. Den här dagen fick jag gå ut med en cocker spaniel flicka. Hon hade inget namn så vi kallade henne för Fia för det hette mammas cocker spaniel som hon hade när hon var liten. 

   

"Fia" var mycket snäll och gick fint med mig i kopplet. Vi hade med oss fika och satte oss på ett berg och fikade. Vi hade med lite hundmat till Fia som hon smakade på men som ni ser var min smörgås mycket mer lockande. Hon fick halva min macka och hon åt med stor aptit. Nu kanske ni  undrar hur en fin, väluppfostrad och gullig Cocker spaniel hamnar bland alla hemlösa hundar. Vi undrade också och frågade killen som jobbar där. Han berättade att hennes ägare lämnade över henne till SOS på deras parkering och sa att dom ville inte längre ha henne! Hur kan man göra så med en familjemedlem?? Efter 13 år... Ägaren hade inte sagt vad hennes namn var så hon har inget namn. Trots detta tragiska så åkte vi från sheltret glada för vi fick veta att hon är "tingad" av en ny ägare och flyger snart till Tyskland där hennes nya liv väntar. 

 

God fortsättning på 2017

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards