Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Carl - 19 oktober 2017 15:30

 

Skolan är rätt okey, tycker jag för det mesta. Nu när jag går i 5:an (i sv hade det varit 3:an) ställs det lite högre krav på oss. Klockan 09.00 ska vi ha packat upp vår väska, lagt snackboxen i en låda, läxan i en annan låda och resten på ett annat ställe och redan vara i rätt klassrum. Detta kanske låter enkelt för en vuxen men om man är 9 år och har fullt med annat i tankarna så tog det lite tid för samtliga i klassen att få in denna rutin. Just nu pratar vi om kilo och hur man väger olika saker. Vi har vägt, jämfört och anntecknat. 

 

Här ser ni mig och Noel som väger hans väska. Sånt här tycker jag är roligt, mycket roligare än rättstavning. Sista provet gick dock bra, 8 av 10 rätt. Jag måste öva och öva för att få till stavningen i år. På musik lektionerna har vi pratat om Elvis, ABBA och Michael Jackson. I dag har det regnat hela dagen och sportlektionen blev inställd. Nästa vecka på torsdag ska vi sova över på skolan och dagen efter ska vi ha pyjamasdag på skolan! Så annorlunda och kul att ha pyjamasen på hela dagen i stället för uniformen. Det är bara min klass och klassen över oss som ska sova på skolan, de andra är för små. 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards