Direktlänk till inlägg 4 september 2009

En dag på jobbet

Av Carl - 4 september 2009 11:50

På grund av mig så är mamma mammaledigt och behöver inte jobba. Innan hon blev mamma ledig var hon tjänstledig. Det var ett bra tag sedan hon var till jobbet och hälsade på så nu var det dags för ett besök. Jag har aldrig varit där och jag var jätte nyfiken på hur det ser ut där mamma jobbade förut. Mamma jobbar i ett flygplan och jag trodde så klart att vi skulle hälsa på i ett flygplan men så blev det inte. Vi gick till huvudkontoret och fikade. Gissa om jag blev snopen!! Jag som sett framför mig hur vi går ombord på ett flygplan och kanske till och med får följa med på en flygtur. Icke sa nicke... Det blev i alla fall en trevlig fikastund med mammas kompis Malin. Vi träffade även några andra av mammas arbetskompisar som alla var snälla och gulliga. Jag hade med mig kalla pastaskruvar som jag bjöd tjejerna på. Dom tog varsin pastaskruv och tackade så mycket. Hade jag haft något annat att bjuda på så hade jag självklart gjort det. Alla frågade när mamma skulle komma tillbaka till jobbet. Hon svarade att hon kanske skulle komma tillbaka till sommaren. Undra om jag kan följa med mamma på jobbet då? Jag har flygit några gånger och sett hur dom gör på ett flygplan. Det ska nog inte bli några problem för mig att följa med mamma dit.

Pappa har bokat en flygresa till Thailand och åker på söndag. Pappa ska vara borta i en hel vecka. Det känns som en evighet. Sedan kommer han hem och hämtar mig och mamma, och den 29e september åker vi till Thailand anna tre. Mamma och jag ska åka till Sundsvall när pappa är bort och hälsa på mormor och morfar. Mamma har sagt att vi ska åka tåg igen, det ska bli kul!

Kram från Carl

 
 
Mita

Mita

4 september 2009 18:10

Trevlig helg!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards