Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Vad ska kattungarna heta?

Av Carl - 8 december 2009 11:58

  

Här ser ni en bild på två små underbara kattungar som jag hämtade hem för några dagar sedan. Kattungarna har inget namn än och jag undrar om du har några förslag? När jag först såg kattungarna tänkte jag att Tom & Jerry skulle vara ett bra namn men det går tyvärr inte. Tom är helt ok men inte Jerry. Om en thailändare säger Jerry blir det Jelly och det inte snällt mot katten. Jag har redan fått några förslag av mina kompisar Elise, Isolde, Adam och Alva: Kling & Klang, Emil & Alfred, Skorpan & Jonatan. Mormor har också lämnat förslag: Filip & Fredrik, Henke & Zlatan, Zeb & Bob, Svenne & Bosse. Kattungarna är röda och jag tänkte att Fox & Fanta var lite kul men jag vet inte, det är svårt med namn. Tiger & Lejon, Misse & Moje...HJÄLP!!! Kattorna ska vara huskatter här på hotellet är det tänkt. Jag bär runt på kattungarna så ofta jag hinner och ibland spinner dom men ibland springer dom och gömmer sig när dom ser mig. Jag blir inte klok på kattorna men jag gillar dom som bara den. Hjälp mig nu så att jag slipper kalla dom för kattorna!

Kram från Carl




























































































































































































































































































































































































































































































 
 
Vivi

Vivi

8 december 2009 12:52

*trillar in* Oj sicka sötnosar...hmmm är det två killar ?
Kalle & Hobbe tycker jag fungerar....(från serien du vet)
Välj ngt du själv tycker om är det viktigaste, Fox & Fanta tyckte jag var sött ;)
Tack för titten
Mvh

http://www.missvivis.se

 
Ingen bild

mormor

8 december 2009 17:18

Hej Carl.
Namnförslag var det. Det bör vara namn som inte har bokstaven r då det kan vara svårt för thailänderna att uttala namnen då. Du har fått några förslag från mig tidigare och du lär säkert få flera från alla andra som läser din blogg.
Kram mormor

 
Kaela

Kaela

13 december 2009 11:58

För namnförslag kolla mitt svar på ditt inlägg Carl!

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards