Alla inlägg under april 2012

Av Carl - 13 april 2012 11:12

Sent igår kväll kom jag hem från Kuala Lumpur och det första som hände i morse var att Luuk & familjen kom till oss med Cola. Dom hade hittat honom vid stora vägen och bestämde sig för att ta hem honom tills jag kom hem igen. Det var mycket snällt och ett fint initiativ av dom tycker jag. Colas andra ägare ger honom mat men Cola smiter iväg så fort han får changsen. Luuk var påväg till centrum för att delta i Songkran firandet. Jag och mamma skyndade oss att äta frukost och mötte sedan upp dom på shoppingatan. Cola tog vi med oss i koppel, annars kommer han springandes efter oss iallafall. 

   

Som ni ser är vi laddade för krig. Vi har vattenpistoler och badkläder. Alla firade som galningar och öste iskallt vatten påvarandra. 

   

Jag fick åka fram och tillbaka på gatan med Luuk´s familj på deras flakmoppe. Hur mycket vi än sprutade vatten så blev vi helt genomblöta. Tillslut tröttnade vi på krigandet och gick till ett lugnt ställe och åt lunch. Bilder från Kuala Lumpur kommer senare. Happy Songkran på er!!!

Kram från Carl

Av Carl - 11 april 2012 14:19

Hallå där,


Som ni vet är vi som tur är i Malaysia och det är långt från Tzunamin och paniken där hemma. Vi håller tummarna att inget hemskt händer där hemma och alla våra vänner mår bra. Vi ska flyga hem först i morgon kväll och då har väl paniken förhoppnings lagt sig och vågen ebbat ut. Vi tänker på er där hemma och hoppas att allt går bra.

Kram från Carl

Av Carl - 11 april 2012 10:09

Nu är jag tillbaka i Kuala Lumpur och har det riktigt bra. Vi bor på ett fint hotell som heter Traders och ligger nära hotellet som vi bodde på sist jag var här. Utanför fönstret ser jag Twin Towers och en stor park med lekplats och en stor men grund pool. Dom säger borta bra men hemma bäst...jag tycker att det är: bäst borta och bäst hemma, lika bra alltså! Både jag, mamma och pappa har shoppat, bilder kommer senare. Jag har köpt en snygg keps med en guld kobra på, bland annat. Här på hotellet behöver ingen vara hungrig för förutom en bra frukost serveras afternoon tea och senare cocktails och snacks. Det bästa är att det finns många burkar med smågodis i som man får smaka! Som ni märker går det ingen nöd på mig.

Kram från Carl













Av Carl - 8 april 2012 17:04

Karolina har varit här i en vecka nu men tyvärr var hon tvungen att åka hem igen i kväll. Jag ifrågasatte flera gånger VARFÖR hon måste åka hem och Karro skyllde på jobbet och hunden som väntade. Jag tycker det lät som bortförklaringar men om hon nu måste åka, så måste hon. Vi hann med mycket roligt på den här veckan som hon var här. Vi har varit till stranden, busat i poolen och på fest på min skola.

 

Festen på min skola var super rolig. Vi firade förutom att det var påsk, att vi fått tillstånd från myndigheterna att kalla skolan en riktig skola. Det firades med ett hopp slott som vi fick spruta vatten i och en stor BBQ. Till min stora glädje kom Timbalee och hans mamma också till festen.

   

Innan festen var jag till en lokal frisör här i Kamala och klippte mig. Frissan tyckte att jag hade så fina lockar. Nu när jag klippt mig blir mitt hår om möjligt ännu lockigare än förrut....

   

I dag firade vi påsk med en brunch på Twin palms. Pappa följde inte med för han tyckte att han fått för mycket av det goda nu på slutet. Min pappa har blivit så hälsosam och tänker på vad han äter. Pappa har gått ner flera kilon i vikt och är ute och springer flera gånger i veckan. Jag tog med mig mamma och Karro till brunchen och vi åt och drack mycket gott. 

Efter brunchen åkte vi till Bliss beach club och myste en stund. Karro var tyvärr tvungen att säga hej då och ta en taxi till flygplatsen, mamma och jag stannde och tittade bla på en liten elephant som gick förbi. Pappa kom senare och åt middag med oss och när solen gick ner var det dags att åka hem. Sista bilden är från en kväll som inte jag fick följa med på. Det var när pappa firade framgångarna och bjöd på kalas middag. Jag var hemma med Pie Bat och Villamani och jag tror det var lika så bra för det blev sent och dom var trötta dagen efter...

 

Blonda tjejen på bilden heter susanna och kommer från Finland. Mamma och Susanna brukar gå på promenad ibland men oftast åker dom till Central och shoppar när jag och Leo (hennes pojke) är i skolan. Den här veckan har varit rolig och jag har skrattat mycket tillsammans men Karro. Jag brukar vara lite fräck och låtsas prutta och gapskartta, Karro tycker det är roligt och då skarttar jag ännu mer. I morgon är det måndag igen och jag ska till skolan. Direkt efter skolan ska vi till Malaysia och Kuala Lumpur på en min semester.

Kram från Carl

Av Carl - 4 april 2012 18:52

Ibland händer det och nu har det hänt här. Det rullar på bra här och vinden har vänt! Se upp i backen, hjo hoo!!! Pappa har tagit ett stort steg i dag och är mycket glad, Dong har gjort ett bra jobb. 

Grattis   

Stor kram från Carl

Av Carl - 4 april 2012 06:45

Hurra, hurra, hurra, HURRRRAAAAA för idag fyller min snälla mormor år! Grattis på födelsedagen önskar vi dig      

 

 

Om du var här skulle jag ta med dig på någon fin restaurang och fira dig ordentligt.   

Ska jag berätta en hemlis? Om någon är dum med min mormor, då får dom med det här monstret att göra:

   

Det här monstret ska man inte göra sig ovän med för då kan man råka ut för tråkigheter. Så var snäll med min mormor och mina andra nära och kära också för annars.....

 

....kan monstret be Hello Kitty om hjälp också. Så mormor, du kan vara fullkomligt lugn monstret kommer och hjälper dig om du hamnar i knipa någon gång.

Njut av din dag!      

Kram från Carl, min mamma & pappa






Av Carl - 1 april 2012 17:36

I går kväll såg jag en föreställning på Palazzo. Det är en cirkus fast utan djur. Jag var helt betagen och den 3-timmar långa showen gick snabbt. Här ser ni mig med tre livvakter bakom mig. Allt kan hända på cirkus!    

I entre´n möttes jag av guldglittrande och leende tjejer. Under föreställningen serverades en fyrarättersmiddag. Jag hade ingen vidare apptit men smakade lite av maten.

Showen bestod av olika uppträdanden som jonglering, dans, spex och andra galna upptåg.

   

Jag stod upp i min stol för att kunna se så bra som möjligt. Jag har aldrig varit på show förut och kan inte vänta tills nästa gång jag ska gå. Kanske ska vi se Fantasea redan nästa vecka. När jag kommer hem till Sverige ska jag absolut gå på cirkus där det finns djur. Jag somnade i bilen hem och sov i 11 timmar. När jag vaknade var det dags att åka på brunch, men det är en annan historia.  I morgon kommer Karro och hälsar på oss. Hon ska stanna en vecka och jag ska visa henne min skola. I morgon måndag, ska jag gå till skolan igen efter en och en halv veckas frånvaro.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards