Alla inlägg den 23 april 2016

Av Carl - 23 april 2016 08:15

 

När jag och Carlson var ute och gick sist slog det mig hur fina maskrosor är. Dom har en vacker gulfärg och det är roligt att blåsa iväg de torra fröna. Hur kan man inte gilla en maskros, funderade jag. Min mormor tycker inte alls om denna blomma. Mamma säger att det beror på att det är ett ogräs. Och ogräs är inte välkommen i ens trädgård, dom ska rensas bort. Jag kommer alltid att gilla maskrosen, Kanske tänker jag om den dagen jag har en egen trädgård.


 

Efter vägen in mot Palma finns ett fantastiskt glasställe som heter: Boutique del Gelato. Gelato betyder glass på spanska. Det finns hur många olika smaker som helst att välja mellan men jag tar ALLTID vanilj. Ibland smakar jag på pappas och mamms sorter och ibland tycker jag att det smakar jätte gott MEN jag vill ialla fall ha min vanilj.

 

Bakom mig ser ni den långa kön. Vi hade turen att komma när kön var lite kortare men oftast är den så lång. I bland när jag äter glass får jag: brain freeze eller glasshuvudverk. Det finns inget man kan göra åt det, bara vänta några sekunder och sedan är det borta lika plötsligt som det kom. Nästa månad fyller jag hela 8 år. Tänk vad tiden går fort när man har roligt. Jag ska ha ett kalas för min vänner och när jag kommer till mormor och morfar ska jag fira där också. Till er som inte kan vara med mig och fira så ska ni veta att jag tänker på er och vet att ni gärna hade varit med. Jag önskar mig bra böcker. Det är svårt att köpa kläder till mig. Jag fick ett par jeans sist i storlek 9-10 år...jag kunde knappt knäppa gylfen. Kanske är storlekarna större i Sverige. Jag älskar att klä upp mig när det är fest! Tyvärr har jag vuxit ur mina snygga lackskor och vi hittar inga här. 

 

Till sist en fika bild från ett fik i Palma

Kram från Carl





Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards