Alla inlägg den 3 september 2011

Av Carl - 3 september 2011 23:07

I dag var jag ner på stan för jag hade hört att det skulle vara något slags jippo där. Det var inte så lätt att ta bilder med tanke på vad jag gjorde men bilderna kommer i morgon, så då får ni se vad jag hade för mig idag. Det var en fantastisk fin sensommar/tidig höst dag idag. Kallt i skuggan och varmare i solen. Moffa och pappa bygger vidare och det kommer att bli två fina rum när det blir klart. Jag får ett eget litet sovrum med snedtak och ett fönster. Ingen trodde att det skulle gå att göra ett rum av det lilla utrymmet men oj så fint det kommer att bli. Till veckan kommer en rörmockare och en elektriker och ska jobba några timmar. Det är mycket pyssel även om det inte är så stort. I kväll när vi åt middag sa jag helt spontant: gott med älgkött, moffa panga älgköttet. Jag menade att det är moffa som har skjutit älgen. Vi åt älgfile´och det smakade så gott efter en spännande dag på stan.   Här ser ni Blossom i min famn. Jag tycker så mycket om Blossom men känslorna är inte besvarade. Trots att Blossom inte tycker så värst mycket om mig och hatar att bli buren så klöser hon mig aldrig.

Kram från Carl

Av Carl - 3 september 2011 09:30

Här i stan har jag äppelträd som är utmärkta att klättra i. Även mina granntjejer har äppelträd som också går bra att hänga och klättra upp i. Granntjejerna är äldre än mig men inte så mycket större. Den ena är 5 år och den andra är 6 år. Jag har en granne till som är 6 år och kille men han finns inte med på bild.   Vi klättrade och åt äpplen i flera timmar!   Mamma kom till trädet och sa att hon skulle hjälpa mig ner men det ville jag inte höra talas om. Tidigare hade mamma hängt tvätten ute och det tyckte jag att hon skulle fortsätta med. Jag sa: GÅ OCH HÄNG TVÄTTEN!!!   Det är roligt att ha kompisar! Men det är inte alltid så lätt att bli vänner. När jag först träffade tjejerna och grannkillen sprang dom ifrån mig. Dom har varit kompisar länge och det är inte det enklaste att komma sig in i ett gäng. Jag kom på ett trick som funkade riktigt bra. Barnen sprang ifrån mig och jag stod ensam kvar vid deras studsmatta. Mormor kom och sa att vi skulle gå hem. Då hittade jag en hårsnodd på studsmattan och mormor sa att jag skulle låta den ligga där för det var tjejernas. Jag fick en bättre ide´! Jag tog snodden och sprang till tjejerna och killen. Tjejerna blev blev glada att dom fick tillbaka snodden och vips fick jag vara med dem. Det gäller att både vara smart och att våga om man ska få hänga med dom större barnen.

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards