Alla inlägg den 5 september 2011

Av Carl - 5 september 2011 22:32

I dag var jag ut till stugan igen och hälsade på pappa och morfar. När jag kom spikade pappa så att han inte hörde att vi kom körandes med bilen. Det går fort framåt och det blir så fint.   Jag är inte sen på att hjälpa till, här sitter det inte fast. Måla är jag extra bra på.   Alla tyckte att det blev så bra...   Nu ser det ut så här men vänta bara snart har vi städat undan allt och det är rent och fint. Stugan får ni se när den är färdig. Jag får ett eget litet, men mycket fint rum med tv. Det ska bli så roligt.

Måste berätta något roligt. När jag var på stan igår och bla åkte brandbil blev jag bestulen på en hel krona. En hel enkrona. Så här gick det till: Jag var på toa och min mamma letade efter mynt. Mamma hittade en 5-kr i plånboken och när hon skulle stoppa ned den i automaten sa jag att jag ville ha den. Det gick ju inte eftersom vi behövde den för toa besöket. Mamma tog fram ett annat mynt; en Dansk 5-krona. Jag slängde tillbaka den till mamma för det var ett hål i myntet. Jag vill inte ha en peng med hål i!!! Då tog mamma fram en enkrona som jag fick. När jag senare lekte och red på drakarna som finns på stan la jag kronan bedvid draken så att jag inte skulle tappa den. När jag sitter på draken stannar några som går förbi och plockar upp min kronoa. Jag satt på draken och protesterade men ingen förstod vad jag menade. Mormor visste inte att jag hade fått en krona och mamma sprang i affärer. Gissa om jag blev arg! Jag lägger aldrig mer ifrån mig pengar.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards