Alla inlägg den 13 december 2012

Av Carl - 13 december 2012 14:54

Här leker livet! Brevbäraren kom igår med ett paket som jag slet upp och där var nya böcker till mig! Mamma och pappa fick varsin tidning. Jag har redan läst Pettsson & Findus 3 gånger och ikväll ska jag läsa min nya Bamse bok och boken om Tomten. Tro det eller ej med idag kom brevbäraren med ännu ett paket. Jag fick tidningar, adventskalender, pennor, suddgum... Mamma & pappa fick varsin tidning. Tusen tack faster, faster och mormor & morfar. Wow!

     

I dag har jag varit på Lucia firande på Svenska bageriet. Lucia kom med ett långt tåg efter sig med stjärngossar, tomtar och en pepperkaksgubbe. 

 

Tom var pepperkaksgubbe och Lenox var tomte. Dom andra barnen var från Svenska skolan. Arsenia, Carlsson, mamma och jag firade Lucia, pappa var som vanligt på bygget. Han fick titta på bilderna när han kom hem. 

 

Vi fikade på lussebullar, pepperkakor och glögg sedan gick vi till restaurangen mittemot som heter Papillion och tog med oss mat hem. Arsenia börjar få fina vanor nu. Papillion är en fransk restaurang som vi kan rekomendera. Den är inte billig men om man vill ha lite variation så kan man gå dit. Maträtter mellan  240-450 bath. Ja, så har vi det här. I morgon är det bazar på skolan. Då ska vi samla in pengar till barn från Burma som har det tufft här i Thailand. 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards