Alla inlägg den 2 december 2016

Av Carl - 2 december 2016 10:15

 

Här ser ni mig och Mrs Millar. Hon är vår nya rektor efter Mrs Stone som flyttade hem till England. Mrs Millar är en glad och rolig tjej som alla barnen gillar. Varje morgon står hon utanför skolan och hälsar varje elev välkommen oftast med namn. Tänk att hon lärt sig så många namn! Mrs Stone gjorde också det men då hälsade vi verkligen nu får jag ofta en kram eller en "high five". Jag blev så fnissig när mamma ville ta kort på oss. Jag kan inte hjälp det men jag är lite blyg för henne.

   

Tyvärr gick min fröken Mrs O`Conner in i väggen i oktober. Mrs Millar fick hoppa in och bli vår fröken. Så fram till jul är hon både min klass lärare och skolans rektor. Efter jul börjar min nya fröken och om hon är hälftens så bra som Mrs Millar så får vi vara nöjd. Mrs Millar ler ofta och säger att om vi elever har det roligt så lär vi oss mer. Tänk så sant det är! Jag gillar henne jätte mycket och jag gör som hon säger.  Bara för att någon är snäll och glad betyder det inte att man kan göra som man vill. Jag vill inte göra henne besviken så jag jobbar på.  Men självklart är det tungt ibland att skriva och räkna. 

 

Det var dags för terminens samtal mellan lärare och föräldrar. Oliver och jag satt och väntade på att föräldrarna i tur och ordning pratade med Mrs Miller. Mina föräldrar berättade efter deras samtal att Mrs Millar hade sagt att jag gör stora framsteg och är en snäll och rolig kille med ett gott hjärta. Pappa blev mest glad för min fina personlighet, han sa att en bra personlighet är viktigare i längden än vad bra betyg är. Nu har jag även fått bra betyg och det skadar ju inte. Skolan är så mycket roligare nu när vi har kul och får använda vår fantasi mer. Efter skolan är jag alltid hungrig och den här dagen fick jag mumsa på prinskorv från IKEA. Gissa om Oliver tyckte korvarna var goda! 

Kram från Carl



Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards