Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Carl - 6 mars 2010 08:37

  

Det här är den sista bilden som mamma tog på mig och Tiger-Kling. En spontan bild som visar hur snälla mina katter Klang-Singa och Kling-Tiger är. Ända sedan mamma och jag skaffade katterna har jag burit runt och kramats med dom varje dag. Inte en enda gång har katterna bitit eller klöst mig. När min nanny Na berättade för mig och mamma att katterna var utslängda från hotellet blev vi enormt besvikna och ledsna. Anledningen att katterna blev portade från hotellet var att några få lägenhetsägare som bor på hotellet några veckor om året klagat att det bodde två katter på området. Dom sa att dom bajsade. Vad lägenhetsägarna inte visste var att mina katter går på kattlådan när dom är nödiga. En gång när dörren hem till oss var stängd såg jag att en av katterna kissade på gruset bredvid vägen. Mina katter skulle aldrig kissa eller bajsa på stengolvet på hotellområdet. Jag antar att om det stämmer att någon sett kattbajs så är det någon av vildkatterna som lagt en kabel. Mamma och jag har varit och hälsat på Kling och Klang (Singa och Tiger) på campen där dom bor nu. Kling och Klang sov när vi kom men vaknade när dom hörde min röst. Jag hade den ena katten i mitt knä länge och ville inte släppa den när det var dags att åka. Jag grät och skrek när mamma tog katten ifrån mig och satte mig i bilden. Varför måste jag skiljas från mina älsklingar? Nu bor mina katterna hos ett par som uppskattar och tar väl hand om dom. Det känns bra för mig att veta att Kling och Klang har fått ett bra hem. Det är mycket bättre än att dom skulle bo på hotellet där det finns personer som inte förstår hur bra det är att ha två små poliser som håller koll på området. Jag har helt tappat insperationen för hotellet. Meningen var att mamma och jag skulle totalrenovera vår lägenhet som vi har kvar på hotellet, men nu har jag tappat lusten. Varför skulle jag slösa med vår tid och pappas pengar på det? Jag ska enbart engagera mig i vårt hus och få det så fint som möjligt i stället.

Jag är verkligen glad att det har gått så bra för mina katter och att dom nu har ett kärleksfullt hem. Det blev ett lyckligt slut på en så tråkig historia.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards