Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Carl - 21 mars 2010 13:30

   Måste berätta om en annorlunda händelse som vi var med om i dag. Efter frukosten tog vi en taxi till ett shoppingmall. När vi klev ur taxin hoppade ett asiatiskt par in i taxin och precis när mamma upptäckte att vi glömt min keps i taxin susade taxin iväg. Mamma blev lite arg för det var den enda kepsen som jag hade med mig och min allra finaste. Vi gick runt och tittade i shoppingmallet och sedan gick vi in i några affärer som låg efter gatan. Efter ett tag bestämde vi oss för att åka till IKEA. Vi vinkade till oss en taxi som stannade och vi hoppade in och åkte mot IKEA. När taxin bromsade in vid en korsning flög min keps ner från hatthyllan i baksätet. Alla tre tittade på varandra och först förstod vi inget. Var kom den ifrån? Frågade pappa. Från hatthyllan, sa mamma. Vad är oddsen att man sätter sig i samma taxibil två gånger i en storstad som Singapore? Pappa frågade taxichaufören hur många taxi bilar det finns i Singapore. Omkring 40.000 st svarade chaufören. Mycket märklig händelse måste jag säga. Jag drog på mig kepsen och störtade in på IKEA. Vi hittade så mycket fina saker och om man fick ta med hur mycket som helst på flyget skulle vi ha köpt massor. Ikea är fantastiskt! I restaurangen var det kö för att få bord. Sortimentet är exakt samma som hemma i Sverige. Jag har hört att IKEA ska öppna i Bangkok, det kommer att bli succe.

I kväll bjuder hotellet på drinkar kl 18.00, tur att jag tog med en fin skjorta.

Kram från Carl

Av Carl - 21 mars 2010 04:25

I går kväll kom vi fram och jag var så trött. Har bara suddiga minnes bilder av i går kväll. Resan gick bra förutom att jag tyvärr har fått hosta och snornäsa. När jag hostar är det så lätt att jag kräks vilket jag gjorde på flygningen. Allt gick bra men helt plötsligt kräktes jag och blev mycket ledsen. Efter bara 2 min var jag glad igen. Hotellet är jätte fint och frukosten var fantastisk. Vi har internet på rummet vilket gjorde mig så glad för då kan jag ju skriva några rader och berätta hur vi har det. Nu ska vi ut och kolla runt. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards