Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Märklig händelse i Singapore

Av Carl - 21 mars 2010 13:30

   Måste berätta om en annorlunda händelse som vi var med om i dag. Efter frukosten tog vi en taxi till ett shoppingmall. När vi klev ur taxin hoppade ett asiatiskt par in i taxin och precis när mamma upptäckte att vi glömt min keps i taxin susade taxin iväg. Mamma blev lite arg för det var den enda kepsen som jag hade med mig och min allra finaste. Vi gick runt och tittade i shoppingmallet och sedan gick vi in i några affärer som låg efter gatan. Efter ett tag bestämde vi oss för att åka till IKEA. Vi vinkade till oss en taxi som stannade och vi hoppade in och åkte mot IKEA. När taxin bromsade in vid en korsning flög min keps ner från hatthyllan i baksätet. Alla tre tittade på varandra och först förstod vi inget. Var kom den ifrån? Frågade pappa. Från hatthyllan, sa mamma. Vad är oddsen att man sätter sig i samma taxibil två gånger i en storstad som Singapore? Pappa frågade taxichaufören hur många taxi bilar det finns i Singapore. Omkring 40.000 st svarade chaufören. Mycket märklig händelse måste jag säga. Jag drog på mig kepsen och störtade in på IKEA. Vi hittade så mycket fina saker och om man fick ta med hur mycket som helst på flyget skulle vi ha köpt massor. Ikea är fantastiskt! I restaurangen var det kö för att få bord. Sortimentet är exakt samma som hemma i Sverige. Jag har hört att IKEA ska öppna i Bangkok, det kommer att bli succe.

I kväll bjuder hotellet på drinkar kl 18.00, tur att jag tog med en fin skjorta.

Kram från Carl

 
 
Love

Love

21 mars 2010 14:02

Hej killen!
Härligt att hitta dig igen. Har läst massor om ditt liv i Thailand och nu i Singapore? Du växer och blir bara sötare för varje år. Jag har varit i Thailand sex veckor och nyss kommit hem. Jag har min stora kille där och älskar detta land.
Va duktig du är som kan förstå thai och engelska.
Otroligt att du fick tillbaka din fina kepps.
Dina släktingar i Sverige längtar säkert mycket efter dig och snart är du hos dom igen.
Ha det nu så jättebra önskar Love i Sverige.
Kram till Carl Wilhelm

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mormor

21 mars 2010 14:41

Carl, vilken tur du hade!
Hoppas att du mår bättre nu, för det är ingé skoj att shoppa när man är dålig. Tänk att Ikea gör en sån succé ute i världen! Jag gillar också Ikea, där finns nästan allt.
Morfar har varit på pimpeltävling idag, ingen fisk men matsäcken smakade ändå bra i vårsolen. Många kramar till er alla.

 
Ingen bild

Gammelfaster

21 mars 2010 15:49

Du är en liten turgubbe helt klart. Helt otroligt. Mår du bättre fr din snuva också?
Jag har fått så fina kort på dig o din mamma. De står i bokhyllan nu, så jag kan glädjas åt dem.
Kram på er tre, sköt om er Anita

 
Ingen bild

Mita

22 mars 2010 13:02

Köp en lott omgående!!

 
farmor

farmor

22 mars 2010 13:08

Trodde inte det fanns tid för bloggande när ni är ute och reser,men tittade av gammal vana- och där fanns du! Tänk ändå vad världen ibland är liten,
jag tänker på detta med kepsen och taxin!
egentligen helt otroligt, men tur att du fick tillbaka din fina keps. Lycka till med affärerna
förstår det är frestande att handla när man ser
mycket man vill ha. Hoppas höra av dej snart igen
Till dess ha det så bra och kram från din Farmor.

http://carl

 
Ingen bild

Siri

26 mars 2010 11:07

Hej Carl - ert hus ser helt fantastiskt ut! Jag tittade på bilderna på Pipers också och tycker det ser mycket fint ut med - helt rätt tid att sälja nu tror mamma (jag med förstås). Du har glimten i ögat kvar ser jag - oj vad vi kan busa när du kommer till Sverige. Mig är det full fart på med, jag kan säga mamma pappa och Hedda och det gör jag också hela tiden. Och så springer jag runt och tränar på trappklättring, det verkar som jag försöker slå min bästa tid varje gång säger mamma och jag tröttnar aldrig! Jag ska få en lekstuga i Spånga, kanske kommer du och leker med mig där. I påsk ska vi till Bydalen. kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards